Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nabo har revet ned mitt gjerde


Aag

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en bolig hvor det er 3 leiligheter. Det er to leiligheter oppe, og min som er nede. Tilgangen til begge leilighetene oppe er egentlig på venstre side av huset. Mellom inngangene oppe har de bygget skillevegg , så tilgangen til leiligheten til høyre, som ligger rett over meg er blokkert . De bruker derfor fellesområdet som ligger rett utenfor min tomt på høyre side av huset for å komme seg til/fra sin leilighet. 
Nå ønsker naboen å anlegge sti opp til sin leilighet der. Hun tok kontakt og spurte om hun fikk rive ned gjerdet på tomta mi og anlegge sti der, noe jeg ikke har sagt ja til. 
Denne uka kom det plutselig en gravemaskin her, og mens jeg var borte hadde hele gjerdet mitt blitt revet, og de har startet å grave der. 
Hva gjør jeg? Hvilke rettigheter har jeg i et slikt tilfelle? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aag skrev (1 time siden):

Hva gjør jeg? Hvilke rettigheter har jeg i et slikt tilfelle? 

Du har rett til å få stanset arbeidet, men det er en stor belastning å gå ut der selv og rope til gravemaskinføreren. En annen måte kan være å ringe til gravemaskinfirmaet. Nytter ikke dette, kan du prøve å gjøre om på området i etterkant. Tyngdekraften er på din side hvis du vil prøve å skyfle jorda ned på stien igjen. Om ikke jorda er fjernet, - det kan dessverre også en gravemaskin gjøre. 

Det er vanlig med nabotvister som går på gjerder, hekker og trær. Hvis naboen trekkes for retten, sier de hvem som er skyldig i å ha revet naboens gjerde eller hugget naboens tre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...