Gå til innhold

Video redigeringsutstyr!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei, Pinnacle Liquid Edition 5.5 PRO hakker under videofremvisning! Pinnacle support lot ike høre fra seg, ventetid over 3 uker. Pakka gikk i retur.

Så er spørsmålet, er det noe entusiaster her som vet hvor man kan få tak i slikt utstyr som funker mot min Intel p4, 3,0 GHz (2Gb int ram minne)? Pris klasse ca 15.000 25.000 deromkring.

Da hadde smilet kommet frem igjen.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja... alt vil vel fungere veldig bra. Både Premiere Pro, Liquid Edition, Vegas og Avid har systemkrav langt under det du nevner. Jeg vil tro det er en konflikt mellom noe maskinvare du har og Liquid Edition som gjorde at det "hakket". Dersom det ikke er maskinvarekonflikt må problemet være at du ikke har rendret videomaterialet før du viste det. Og når det gjelder realtime er vel Liquid Edition og Premiere Pro det beste på markedet... mao, du får det vel egentlig ikke så mye bedre enn med Liquid Edition....?

Jaja... du får finne ut av dette...... Husk alltid at det ikke er alle programmer som går overens med alt av hardware.. (kjempeviktig faktisk).

lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt meg en prat med videoutstyr Arne (videoutstyr.no tror jeg)

Kjører du raid på systemet ditt? Høres for meg ut som det er en konflikt et sted. Du har jo en megakraftig maskin.

Når du legger filmen inn på til harddisk. Får du noe dropped frames da?

Lenke til kommentar
Så er spørsmålet, er det noe entusiaster her som vet hvor man kan få tak i slikt utstyr som funker mot min Intel p4, 3,0 GHz (2Gb int ram minne)? Pris klasse ca 15.000 25.000 deromkring.

Du skriver ikke noe om hvordan du har organisert dataene dine på disken(e).

Du får ofte problemer med hakking hvis videofilene (og temporære filer benyttet av redigeringsprogrammet) ligger på samme disk som programvaren og operativsystemet.

Lenke til kommentar
Nå er jeg lei, Pinnacle Liquid Edition 5.5 PRO hakker under videofremvisning! Pinnacle support lot ike høre fra seg, ventetid over 3 uker. Pakka gikk i retur.

Da hadde smilet kommet frem igjen.. :D

Kjøp a Apple mac.

:thumbs:

Lenke til kommentar

Hei igjen til alle tilbakemeldere! :yes:

Skriver en samling av svar til det dere lurer på (Mac kjøper jeg ikke, har jo PC!)

Enig med at Liquid skulle være 100% topp utstyr for sanntids redigering, og hardwaren skulle være absolutt til strekkelig til formålet.

Selve programmet ble plassert på disk C=120Gb ATA133. Redigeringsfilene på disk D=63Gb SCSSI disk koblet til Adaptec 29160 (transfer rate 160Mb/rate/sec.)

Har i tillegg til disse 3 disker til, 1 på IDE1 og 2 på hhv. Raid 0 og 1. IDE1=NEC ND1300 DVD brenner. Fikk tips om å slå av all viruskontroll, noe jeg ikke fikk testa før jeg måtte returnere pakka. (Pinnacle Tyskalnd har ikke svart ennå, 14.1.

I Liquid pro er det ATI 8500 (64Mb) Readon kort (over 2 år gammelt mod. på markedet!). Prøvde å vise avi fil i Adobe Premier, samme resultat, hakking, ca 0,5 sek. forsinkelse. I Liquide pro versjonen finnes ikke "rendering". DET skulle det spesial lagde ATI kortet med overføringshastighet på over 1Gb/sek mellom CPU og AGP kortet sørge for.

VideoArne er kontaktet. Riktig url.

Er nå på jakt etter norsk leverandør av enten ACEDVio eller Canopus DVSTORM2 pro redigerings utstyr. Tiden vil vise seg....

Takk til dere 5 som viste interesse, skriv gjerne en oppfølging. :D

Lenke til kommentar

Høres litt ut som mitt problem. Hakket og fikk dropped frames på mine 2 disker jeg kjørte i raid 0. Men capture til C disk hvor premiere lå ble det helt ok. Måtte flashe biosen med riktig raiddriver inne.

Måtte ha disse driverne fra Highpoint?

VIA 4-in1 (which release)

VIA USB Filter Driver

VIA Raid Performance Patch http://www.viaarena.com/?PageID=339

Vet ikke hvordan hovedkort du har. Jeg har et via chipset Abit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...