Gå til innhold

Disse mytene om AMD sann eller usant? Og P4.

Windoge

Anbefalte innlegg

<+gcard1nal> ^Thomas^ - også eg veit ka eg snakke om... det er din meining men riktig nokk så stemmer den ikke. p4 e optimizert for masse rart men ikke for 3d gaming.

<+n00by> p4 har nu ikke noka begrensninger på kor mye man kan klocke... amd e ikke skapt for å overclocke.

Teit :D ? Kan da umulig stemme.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom P4 ikkje hadde hatt begrensinger så hadde ikkje rekorden vore 5.25ghz eller kva det nå var.

XP2500 er da eit strålande eksempel som motbeviser "n00by" sin teori.

Du burde nok helle konsultere dette forumet ang. slike ting :)

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Det er kjent at P4 er på sitt beste på operasjoner som er mer forutsigbare - som enkoding og den slags med AMD er på sitt beste når ting er litt mer tilfeldig: spilling. Men å si at P4 ikke er optimalisert for spilling? Tja, den er vel litt drøy?

Og selfølgelig har P4 en begrensning på hvor mye den klokker: Varme. Akkurat det samme ar AMD. Ingen av dem har en "sperre" mot overklokking (En maxgrense de går til). Og ingen CPUer er *skapt *for overklokking. Noen klokker bedre enn andre. Hvis noen har lyst til å si at AMD 2500+ Barton ikke klokker bra så skjønner jeg virkelig ikke hva de mener med overklokking! Ja, P4s 2.4 og 2.6Ghz klokker kanskje mer i ren Mhz, men det betyr ikke at de er skapt for å overklokke? :/

Lenke til kommentar
Ja, P4s 2.4 og 2.6Ghz klokker kanskje mer i ren Mhz, men det betyr ikke at de er skapt for å overklokke? :/

Hehe, vet ikke hvordan det er med 2,6 GHz-versjonen, men 2,4 GHz-versjonen er så vidt meg bekjent identisk med 3,0-versjonen, bare med lavere multiplier, og det er vel også XP2500 i forhold til XP3000. Prosessorene er kanskje ikke _laget_ for å overklokke, men de legger i aller høyeste grad opp til det begge to :yes:

Lenke til kommentar
Tviler på det første produsentene tenker på når de skal lage ny CPU er kor masse den kan Ooverklokkes

Vel, de tenker mer i retning: "Hvor langt kan vi presse hastigheten". De kaller det ikke overklokking, men når man lager en kjerne, så lanseres den på laveste hastighet, og så gir man ut nye versjoner (med høyere multiplier) fram til de ikke kan tyne mer ytelse ut av den uten at det går på stabiliteten løs.

Unntaket her er som nevnt i min forrige post: XP2500+ og P4 2,4 GHz som ble lansert samtidig med langt kraftigere versjoner.

Lenke til kommentar

det va tatt ut av en diskusjøn hvor det var ei jenta som skulle kjøpe seg ny maskin og hadde litt lite peiling på hva hun skulle velge. så jeg prøvde bare å forklare det på et enklest murlig måte... tror ikke ho hadde vært så interesert i nerd-bullshit kreydrett med testene ifra tomshardware. Og han der thomas er nu en liten lame ass :thumbup: som finner på noka så idiotisk... men det beste av alt at det er så mange som gidd faktisk å svare på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...