Gå til innhold

Salg av Cyberpunk 2077 gir rekordinntekter for CD Projekt RED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gringorilla skrev:

Gode nyheter, spør du meg. Spillet får fortsatt ufortjent mye pepper, til tross for kritikkverdig start. Spillet er bra, uten tvil, og videre bygging på det de har laget vil gi oss fremtidige perler.

Spillet er langt ifra det egentlig skulle være, det setter bare fortrinn for å lansere spill uferdig. Som Todd Howard sa; det er ikke hvordan spillet lanseres men hvordan den ender opp til slutt. Som er egentlig et helt feil fordi det gjelder ikke for alle spill og til hvilken grad uferdig det gjelder.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:

Gode nyheter, spør du meg. Spillet får fortsatt ufortjent mye pepper, til tross for kritikkverdig start. Spillet er bra, uten tvil, og videre bygging på det de har laget vil gi oss fremtidige perler.

Delvis enig, men de leverte ikke hva de lovte heller. Om du spiller spillet for hva det er så er det gasnke bra, men det svir uansett at alle de tingene som ikke ble med i sluttproduktet...Ja, ikke er med. Håper allerde i DLC'en at vi for se histrien grene seg i mange retninger når du tar forskjellige valg. Og den levende byen burde leve litt og. NPC'er er jo zombier og det ikke bra en gang. Men uten om slike ting er jo spillet helt OK. Artig historie, ser bra ut (PS5 her) og har OK gameplay. Oppfølgeren kan ihvertfall bli artig. Og så trenger de ikke sløse tid og andre resurser på PS4/XO heller, men bare gasse på med this-gen og selve spillet. De har nok fått med seg kritikken og forhåpentligvis lært en del av det =)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jarde skrev (17 timer siden):

Spillet er langt ifra det egentlig skulle være, det setter bare fortrinn for å lansere spill uferdig.

Nja. Aksjen deres sank noe voldsomt i kjølvannet, og kunne gått skikkelig ille. Jeg føler heller dette viser at det faktisk går an å rette opp i ting, så lenge man gjør det riktig, på samme måte som No Man's Sky (som jo er primaeksempelet på gjenoppretting). Hadde de ikke lagt inn resurser for å fikse feil og lagt seg langflat, så hadde det gått verre med dem.

 

Chaos_Niddhogg skrev (16 timer siden):

det svir uansett at alle de tingene som ikke ble med i sluttproduktet.

Hvilke ting, spesifikt? Jeg har tidligere fått linket en lang liste som for det meste inneholder ting som faktisk er med nå og/eller som har vært ting som strengt tatt er med, men kanskje ikke så bra som enkelte håpte.

Den nyeste listen jeg har funnet som tar for seg slikt er fra februar 2021, som jo var bare 3 måneder etter release. Nå er det gått ganske nøyaktig 2 år.

Såvidt jeg har fått med meg er det bare 2 faktiske features som ikke er med i det hele tatt, og det er wall climbing/running og at man fysisk kunne ta T-banen. Førstnevnte ble annonsert fjernet allerede før release. Sistnevnte ble ikke det, men man kan fortsatt ta T-banen, bare ikke fysisk. Andre ting er mer diskuterbart, som AI (alle lover alltid god AI, og nesten ingen leverer hva som forventes), faction-stance, vær, "live city", etc. Andre ting igjen har de definitivt lagt til, som leiligheter man kan kjøpe, politi som faktisk fungerer normalt, og "live city" er definitivt forbedret (noe jeg merket godt).

Jeg skal si meg enig i  at det var mye jeg trodde skulle være bedre, men det handlet mer om hvor hypet jeg var enn hva de faktisk hadde lovet. Når de sier at historien påvirkes av dine valg, så forventet jeg alternative slutter og drastiske endringer i gameplay/story, og at det er mange slike valg. I realiteten fikk man noen forskjellige slutter (ikke kommet dit selv enda), noen relativt små historieendringer basert på valg man gjør rett før i historien, og tilnærmet ingen endring av verdenen basert på valget.

Oppsummert er altså ikke spillet alt jeg hadde håpet på, men jeg tror det koker mer ned til at jeg hadde for høye forhåpninger enn at de gikk langt bort fra hva de lovet.

Lenke til kommentar
Jarde skrev (17 timer siden):
Gringorilla skrev (22 timer siden):

Gode nyheter, spør du meg. Spillet får fortsatt ufortjent mye pepper, til tross for kritikkverdig start. Spillet er bra, uten tvil, og videre bygging på det de har laget vil gi oss fremtidige perler.

Spillet er langt ifra det egentlig skulle være, det setter bare fortrinn for å lansere spill uferdig. Som Todd Howard sa; det er ikke hvordan spillet lanseres men hvordan den ender opp til slutt. Som er egentlig et helt feil fordi det gjelder ikke for alle spill og til hvilken grad uferdig det gjelder.

De gikk på en skikkelig smell i starten, både i ratings og aksjekurs som stupte og deres nye "dårlige rykte" varte helt til Edgerunners kom ut nesten. Nå kan vi jo ha forskjellige mener om de fortjener en rekordinntekt på CP2077, men jeg tror absolutt de kjente smerte i starten og ikke er så ivrig på å gjenta det i nær fremtid. Ja, ikke alt de lovte er i spillet, men det er et ferdig spill nå og det er ikke så ille.

Får bare se om neste release er like kaotisk eller om de har lært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:
Jarde skrev (17 timer siden):

Spillet er langt ifra det egentlig skulle være, det setter bare fortrinn for å lansere spill uferdig.

Nja. Aksjen deres sank noe voldsomt i kjølvannet, og kunne gått skikkelig ille. Jeg føler heller dette viser at det faktisk går an å rette opp i ting, så lenge man gjør det riktig, på samme måte som No Man's Sky (som jo er primaeksempelet på gjenoppretting). Hadde de ikke lagt inn resurser for å fikse feil og lagt seg langflat, så hadde det gått verre med dem.

 

Chaos_Niddhogg skrev (16 timer siden):

det svir uansett at alle de tingene som ikke ble med i sluttproduktet.

Hvilke ting, spesifikt? Jeg har tidligere fått linket en lang liste som for det meste inneholder ting som faktisk er med nå og/eller som har vært ting som strengt tatt er med, men kanskje ikke så bra som enkelte håpte.

Den nyeste listen jeg har funnet som tar for seg slikt er fra februar 2021, som jo var bare 3 måneder etter release. Nå er det gått ganske nøyaktig 2 år.

Såvidt jeg har fått med meg er det bare 2 faktiske features som ikke er med i det hele tatt, og det er wall climbing/running og at man fysisk kunne ta T-banen. Førstnevnte ble annonsert fjernet allerede før release. Sistnevnte ble ikke det, men man kan fortsatt ta T-banen, bare ikke fysisk. Andre ting er mer diskuterbart, som AI (alle lover alltid god AI, og nesten ingen leverer hva som forventes), faction-stance, vær, "live city", etc. Andre ting igjen har de definitivt lagt til, som leiligheter man kan kjøpe, politi som faktisk fungerer normalt, og "live city" er definitivt forbedret (noe jeg merket godt).

Jeg skal si meg enig i  at det var mye jeg trodde skulle være bedre, men det handlet mer om hvor hypet jeg var enn hva de faktisk hadde lovet. Når de sier at historien påvirkes av dine valg, så forventet jeg alternative slutter og drastiske endringer i gameplay/story, og at det er mange slike valg. I realiteten fikk man noen forskjellige slutter (ikke kommet dit selv enda), noen relativt små historieendringer basert på valg man gjør rett før i historien, og tilnærmet ingen endring av verdenen basert på valget.

Oppsummert er altså ikke spillet alt jeg hadde håpet på, men jeg tror det koker mer ned til at jeg hadde for høye forhåpninger enn at de gikk langt bort fra hva de lovet.

Beklager sent svar... Mye å drive med. Problemet er jo at det kun var 2-3 valg som gjorde bittelitt om på spillet. Valgene dine skulle grene ut historien og kunne føre til ikke bare mange endings, men mange veier dit. Og det fikk da ikke. Men satser på de har noen planer videre. Atmosfæren i spillet var jo topp.
Lenke til kommentar

Hadde null interesse for Cyberpunk 2077 før lanseringen, men når det ble lansert ble man jo fascinert av tilstanden til spillet og endte opp med å se på noen videoer som viste frem bugs og lignende. Da ble jeg interessert, men bestemte meg for å vente til Series X versjon kom ut. Kjøpte det senere på salg litt før Nextgen patchen og endte opp med å bare skulle prøve det på 1.3 som var ute da, spilte 20 timer før jeg klarte å legge det fra meg og vente. Siste patch med FSR2.1 ser meget bra ut på konsoll👍

Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (12 timer siden):

Problemet er jo at det kun var 2-3 valg som gjorde bittelitt om på spillet. Valgene dine skulle grene ut historien og kunne føre til ikke bare mange endings, men mange veier dit. Og det fikk da ikke. Men satser på de har noen planer videre. Atmosfæren i spillet var jo topp.

Tja. De har strengt tatt dratt en Mass Effect, ved at ett eneste dialogvalg helt på slutten avgjør hvordan slutten av spillet er (3 valg for 3 sluttoppdrag med hver sin ending, såvidt jeg forstår). Men veldig mange oppdrag før det har sine egne valg som gir deg forskjellige resultat, men for det aller meste holder de resultatene seg innad i oppdraget. I tillegg har man såkalte "romances" av diverse karakterer, som strengt tatt bare avhenger av hvilket kjønn og hvilket kjønnsorgan man har valgt, og oppdragene utarter seg bittelitt forskjellig avhengig av det også. Men det merkes at de hadde ambisjoner om noe mer, for de tidlige oppdragene i spillet har flere og mer effektfulle valg enn de senere oppdragene.

Endret av Gringorilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...