Gå til innhold

Test: Intel i9-13900k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som vil ha en god spill-cpu bør tenke seg om et par ganger før man kjøper denne (eller det dyreste fra AMD for den saks skyld).

Den store majoriteten vil ikke se merkbar forskjell på 13900k og 13600k/7700x. For å se forskjell bør du helst ha en 4090 gpu og aller helst spille i 1080p (slik at grafikkortet ikke er flaskehals).

Om du har noe annet grafikkort enn 4090 forsvinner mye av gevinsten med dyr CPU fremfor middelmådig CPU. Om du i tillegg spiller i 1440p (eller høyere), samtidig som du ikke har 4090, vil du ikke merke forskjell.

Majoriten er nok bedre tjent med å spare pengene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-23ll7q82UE
Donkey Kong skrev:

Folk som vil ha en god spill-cpu bør tenke seg om et par ganger før man kjøper denne (eller det dyreste fra AMD for den saks skyld).

Den store majoriteten vil ikke se merkbar forskjell på 13900k og 13600k/7700x. For å se forskjell bør du helst ha en 4090 gpu og aller helst spille i 1080p (slik at grafikkortet ikke er flaskehals).

Om du har noe annet grafikkort enn 4090 forsvinner mye av gevinsten med dyr CPU fremfor middelmådig CPU. Om du i tillegg spiller i 1440p (eller høyere), samtidig som du ikke har 4090, vil du ikke merke forskjell.

Majoriten er nok bedre tjent med å spare pengene.

Enig bra skrevet. For aller fleste holder det i hauger med en i5-13600k til gaming så sant... som du sier ikke har et 4090 og spiller i 1080p eller 1440p. Ekstremt dyr fps å lite å hente på gaming ved å smelle inn en i9-13900 xD Selv har jeg et 4090 kort å klarer meg fint med 12700k i 4k. Hovedkortet mitt har DDR4, så nesten blir å bytte ut det med DDR5 og ny CPU etter hvert..men ikke på lenge ennå siden 4090 drar skjorta av alt jeg har kasta på det :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...