CammiZ Skrevet 27. november 2022 Del Skrevet 27. november 2022 For noen uker siden begynte TVen å hoppe ut og inn av hdr. Mens programmet går blir plutselig skjermen svart i et par sekunder og så kommer det hdr symbol øverst i høyre hjørne. Hva skjer? Er det noen oppdatering som har gjort dette, er det noen innstillinger jeg må endre? Veldig irriterende. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 28. november 2022 Del Skrevet 28. november 2022 https://www.telia.no/kundeservice/tv/support-tv/telia-box/problem-ved-android-11-oppdatering/ Dårlig fargegjengivelse på sendinger Telia box støtter HDR video som gir bedre fargedynamikk i bildene. Men ikke alle TVer håndterer dette like bra. Hvis du opplever blasse bilder eller annen unaturlig fargegjengivelse kan du prøve å: Gå til Innstillinger (tannhjulet nederst i HJEM-menyen) Velg Enhetsinnstillinger Velg HDMI Velg Utvidet dynamisk område Velg alternativet ‘Tilpass til innhold’ Lenke til kommentar
CammiZ Skrevet 29. november 2022 Forfatter Del Skrevet 29. november 2022 Hmm.. Jeg har ikke blasse farger eller dårlig bilde. Det bare svartner i noen sekunder. Ganske ofte. Men jeg TROR det var noe av det jeg testet ut uten suksess 😕 Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 29. november 2022 Del Skrevet 29. november 2022 Høres ut som tven mister signalet, enten at det er noe galt med hdmi kabelen, hdmi porten, eller at telia bokser av en eller annen grunn slutter å sende signalene. Lenke til kommentar
CammiZ Skrevet 29. november 2022 Forfatter Del Skrevet 29. november 2022 Ikke rørt hdmi kabelen, så rart at den plutselig skal bli ødelagt. Men kan jo være noe med boksen evt. De legger fiber i området her så vet ikke om det kan ha oppstått i forbindelse med noe graving og evt oppdatering av boksen? Lenke til kommentar
CammiZ Skrevet 29. november 2022 Forfatter Del Skrevet 29. november 2022 Nå har jeg prøvd å se programmer via app på selve tvn og da er det helt fint. Så da må det jo være enten hdmi- kabelen eller at det er noe med get boksen. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 30. november 2022 Del Skrevet 30. november 2022 Har LG Oled som er ca 5 år gml, koblet til Apple TV kun (trådløst oppsett med Altibox appen på AppleTV så jeg slipper å forholde meg til fysisk kabling fra Altibox dekoderen) Den hopper inn og ut av HDR på youtube kun når reklamen vises. Ganske genialt det blir 1 sek reklame så svart 1-2 sek og hopper ut og reklamen magisk ferdig... Antar det er en bug i Youtube appen (på Apple TV) da dette startet for en god stund tilbake (og ikke skjedde tidligere) og har ikke tenkt fortelle Youtube om den Lenke til kommentar
CammiZ Skrevet 30. november 2022 Forfatter Del Skrevet 30. november 2022 I dag fant jeg en ekstra hdmi- kabel i en skuff så jeg byttet, og vipps alt fungerer som før 😁 1 Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 27. mars 2023 Del Skrevet 27. mars 2023 Er det noen som har erfaringer med bruk av HDMI Splitter mot Telia box ? Jeg ønsker å kjøre p to TV'er samtidig, men er usikker på om dette vil forringe bilde/lyd. Jeg er avhengig av full HDR og Atmos/Dolby. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 28. mars 2023 Del Skrevet 28. mars 2023 On 3/27/2023 at 9:34 PM, Viking1 said: Er det noen som har erfaringer med bruk av HDMI Splitter mot Telia box ? Jeg ønsker å kjøre p to TV'er samtidig, men er usikker på om dette vil forringe bilde/lyd. Jeg er avhengig av full HDR og Atmos/Dolby. Med mindre du har en eller annen aktiv splitter er sjansen for å få dette til å fungere nær 0 grunnet kravene til signalkvalitet for slikt innhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå