Letterboxd Skrevet 26. november 2022 Del Skrevet 26. november 2022 Jeg har studert ett år i ett fag på universitet. Men jeg vil studere i et annet fag som har høyere krav. Er da den eneste løsningen å ta opp videregående fag? Eller får man ekstra poeng siden man har tatt universitetsfag? Lenke til kommentar
chribrom Skrevet 26. november 2022 Del Skrevet 26. november 2022 Du får 2 tilleggspoeng for å ha fullført 60 studiepoeng, et år på uni/høyskole Mer info her: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poengberegning/legge-til-poeng/tilleggspoeng/index.html 1 Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 27. november 2022 Del Skrevet 27. november 2022 Svaret på det du spør om er ja. Det er vgs snittet som brukes. Unntaket er på noen studier ved overgang fra bachelor til master. F.eks. fra bachelor i historie til master i historie, du må da ha C og bedre i snitt. Og vgs regnes vel ikke med, så vidt jeg vet. Du får 2 bonuspoeng til vgs snittet ditt for å ha et år høyskole eller 60 studiepoeng i whatever. Men dette får man bare en gang. Spørsmålet ditt er ikke helt dumt. Pleide å være opptak på profesjon psykologi basert på første årets karakterer. Lykke til med å ta opp fag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå