steinrawr Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Jeg skjønner ikke hva som skjer. Jeg klarer rett og slett ikke å legge inn verdier som "tidspunkter" i google sheets. Jeg har et helt basic regneark hvor to av kolonnene "tid inn" og "tid ut" er formatert som TALL - klokkeslett, men uansett hva jeg skriver i disse kolonnene blir det bare til ren tekst. Jeg får det til å funke, men på verdens mest upraktiske måte..: skriver inn et tilfeldig tall i første celle under "tid inn" - tallet er nå ren tekst (selv om cellen var formatert som tall - klokkeslett) Endrer formatering til Tall - klokkeslett i cellen -> cellen viser nå 00:00 klikker på cellen og endrer klokkeslettet i formellinja, fra "03.02.1903 kl. 00.00.00" til "03.02.1903 kl. 10.00.00" -> cellen viser nå verdien "03.02.1903 kl. 10.00.00" Endrer format igjen til tall - klokkeslett -> Cellen viser nå verdien "kl. 10.00.00" Her er en video som viser hva som skjer: Det jeg ønsker, er å kunne skrive klokkeslettet jeg starter og slutter inn i hver sin celle, og regne ut tiden jeg har jobbet i en tredje. Føler meg temmelig inkompetent som dataingeniør med dette problemet, men det virker for meg å være en bug, eller noe totalt elementært jeg fullstendig overser. Nei, jeg kommer ikke til å kjøpe meg Excel for å få dette til uproblematisk... Youtube og google help har lite å by på mtp. hvordan tallene skal skrives inn for å tolkes av Sheets som klokkeslett, men det virker på noen poster jeg har funnet om %-formatering at det har vært/fortsatt kan være en bug som ikke lar cellene beholde formatering når man skriver tekst inn i dem. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. november 2022 Del Skrevet 24. november 2022 (endret) Du må enten skrive "kl. " foran tidspunktet (f.eks kl. 10.00) eller bruke TIME funksjonen som workaround. Endret 24. november 2022 av mobile999 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 24. november 2022 Forfatter Del Skrevet 24. november 2022 (endret) mobile999 skrev (15 timer siden): Du må enten skrive "kl. " foran tidspunktet (f.eks kl. 10.00) eller bruke TIME funksjonen som workaround. Takk, jeg prøver meg på det! Endret 24. november 2022 av steinrawr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå