torbjornhb Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Hei 🙂 Har i år kjøpt lyslenke av typen "istapper, men strever litt med å finne dem beste måten å feste de på. Tenker å feste de på yttersiden av den nederste planken på verandaen, og har kjøpt plenty av Command kabelklips, men mistenker at de ikke vil sitte så godt på grovt treverk. Er det noen som har gode råd om hvordan jeg skal feste lenkene. Det er for øvrig denne typen jeg har kjøpt. Fremdeles tid til å bytte dersom det kommer gode anbefalinger. https://www.clasohlson.com/no/Istappslynge-varmhvit-LED,-Northlight,-kan-bygges-ut/p/36-6686 https://www.clasohlson.com/no/Forlengelse-til-istappslynge,-varmhvit-LED,-Northlight/p/36-6684 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Stiftepistol Småe kroker Småspiker(lett å forme) Kabelklips 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 23. november 2022 Forfatter Del Skrevet 23. november 2022 del_diablo skrev (2 minutter siden): Stiftepistol Småe kroker Småspiker(lett å forme) Kabelklips Takker. Vurdere stiftepistol, men tenkte det ble litt overkill å gå til innkjøp av det også. Små stifter er faktisk ikke dumt. Tar litt tid, men det holder nok lenken mye bedre på plass enn selvklebende kabelklips. Lenke til kommentar
Daisy 🌸 Skrevet 24. november 2022 Del Skrevet 24. november 2022 Når det kommer til julebelysning, er det da ingenting som heter overkill 1 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 24. november 2022 Forfatter Del Skrevet 24. november 2022 Daisy 🌸 skrev (4 minutter siden): Når det kommer til julebelysning, er det da ingenting som heter overkill Hehe☺️ Jeg kan love deg at jeg følte meg som Mr.Griswold i det jeg begynte dette prosjektet! 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 24. november 2022 Forfatter Del Skrevet 24. november 2022 Powertrainer skrev (8 minutter siden): Strips Bra forslag! Tenkte faktisk på dette tidligere i dag da jeg så en nabo hadde gjort dette. Men funker dårlig der jeg tenker å feste lenken. Tok derimot turen innom Europris og hamstret 14 års forbruk av kabelklips. Satser på at det funker. Forsøker i morgen etter at jeg har fått byttet den ene lenken i gjennomsiktig kabel istedenfor svart. Litt kjipt at "Pro utgaven" kommer i kun svart... Lenke til kommentar
Trilux Skrevet 24. november 2022 Del Skrevet 24. november 2022 Krampe og strips https://no.m.wikipedia.org/wiki/Krampe_(festemiddel) 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 24. november 2022 Forfatter Del Skrevet 24. november 2022 Trilux skrev (12 minutter siden): Krampe og strips https://no.m.wikipedia.org/wiki/Krampe_(festemiddel) Ahhh... Flashback til alle de hundre fuglekassene vi festet i trærne som barn. De der tar knekken på terrassen da ☺️ Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 24. november 2022 Del Skrevet 24. november 2022 torbjornhb skrev (1 time siden): Bra forslag! Tenkte faktisk på dette tidligere i dag da jeg så en nabo hadde gjort dette. Men funker dårlig der jeg tenker å feste lenken. Tok derimot turen innom Europris og hamstret 14 års forbruk av kabelklips. Satser på at det funker. Forsøker i morgen etter at jeg har fått byttet den ene lenken i gjennomsiktig kabel istedenfor svart. Litt kjipt at "Pro utgaven" kommer i kun svart... Jula har strips som du kan åpne å bruke om igjen🙂 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 24. november 2022 Forfatter Del Skrevet 24. november 2022 Powertrainer skrev (Akkurat nå): Jula har strips som du kan åpne å bruke om igjen🙂 Takk 🙂 Men funker ikke med strips på planken den skal festes på. Prøver med kabelklips nå!😃 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 24. november 2022 Del Skrevet 24. november 2022 torbjornhb skrev (Akkurat nå): Takk 🙂 Men funker ikke med strips på planken den skal festes på. Prøver med kabelklips nå!😃 Håper det blir bra.lykke til👍🙂. Husk at du kan skjøte strips hvis planken blir for lang i omkrets. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 24. november 2022 Forfatter Del Skrevet 24. november 2022 Powertrainer skrev (7 minutter siden): Håper det blir bra.lykke til👍🙂. Husk at du kan skjøte strips hvis planken blir for lang i omkrets. Takk! Ja det skal jeg ta med i tankene. Spent på resultatet. I år skal det bli lys!🤠🎄 1 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 24. november 2022 Del Skrevet 24. november 2022 torbjornhb skrev (50 minutter siden): Takk! Ja det skal jeg ta med i tankene. Spent på resultatet. I år skal det bli lys!🤠🎄 👍👍👍 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 29. november 2022 Del Skrevet 29. november 2022 Jeg spikret opp noen festeklammer (til kabel) under topprekka for noen år siden. Drar bare julebelysningen inn og ut av dem hvert år. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 29. november 2022 Forfatter Del Skrevet 29. november 2022 unik42 skrev (1 minutt siden): Jeg spikret opp noen festeklammer (til kabel) under topprekka for noen år siden. Drar bare julebelysningen inn og ut av dem hvert år. Tipp topp! Det er det samme jeg endte med 😀. Ble helt supert! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå