^fmj Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) Har en Mazda 3 sedan fra 2010, kunne ønsket med bedre kjørelys. Har fått montert en LED-bar som forbedret fjernlyset mye. I dag er det montert halogenpærer. Ikke lov å oppgradere fra halogen til LED Usikker på Xenon, bedre fjernlys trenger jeg jo ikke heller. Tror dere det kan hjelpe med en ny halogenpære? Jeg aner egentlig ikke hva som står montert nå. Philips H7 X-tremeVision Pro150 S2 Osram H7 Night Breaker Laser 200% Endret 23. november 2022 av ^fmj Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Har god erfaring med osram night breaker. Det viktigste er dog å holde lysene rene og at dem er korrekt innstilt. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Osram Nightbreaker pleier å gi en god forbedring. Brukte de selv da jeg hadde bil med halogen. Bytta også til en eller annen dyr Philips-pære på en motorsykkel som hadde veldig dårlig lys. Det hjalp også betraktelig. Både på nær og fjernlys. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 ^fmj skrev (1 time siden): Har en Mazda 3 sedan fra 2010, kunne ønsket med bedre kjørelys. Har fått montert en LED-bar som forbedret fjernlysent mye. I dag er det montert halogenpærer. Ikke lov å oppgradere fra halogen til LED Usikker på Xenon, bedre fjernlys trenger jeg jo ikke heller. Tror dere det kan hjelpe med en ny halogenpære? Jeg aner egentlig ikke hva som står montert nå. Philips H7 X-tremeVision Pro150 S2 Osram H7 Night Breaker Laser 200% I de fleste tilfeller vil det hjelpe noe å bytte til f.eks Night Breaker. Det er mer du kan sjekke og evt forbedre: Mål med multimeter på ledningene som går til selve pæren, hvilken spenning du har der, og sammenlign dette med spenningen du har på selve batteriet. La motor gå på tomgang evt litt turtall mens du gjør dette. Har du f.eks 0,5V eller mer i spenningsfall så kan det være verdt å vurderer å koble opp med egen strøm fra et rele som går via batteriet. En annen ting er at bilen er 12 år gammel, og linsen (for jeg vil tro du har linse på nærlys, ikke reflektor?) kan ha blitt ganske så skitten. Denne kan du rengjøre på innsiden og utsiden ved hjelp av myk klut og f.eks isopropanol. Jeg kan ikke beskrive hvordan du skal komme til linsen, jeg vet ikke hvordan lyktene på disse er designet. På noen er det ikke mulig, på andre er dette ganske kurant. Ellers er det ikke så mye mer du kan gjøre, lovlig. Er endel som setter på xenon evt LED, men jeg ville styrt unna dette. Både fordi det er ulovlig, men mest fordi det er ulovlig av en grunn. Strølys, som virkelig kan være farlig for andre trafikanter, er ikke å spøke med. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Nettopp byttet til Osram Night Breaker på min 2014 Mitsubishi ASX. Stor forbedring. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 23. november 2022 Forfatter Del Skrevet 23. november 2022 Takk for svar alle. Da skal jeg se i manualen hva slags sokkel jeg trenger. Ja, ser at Xenon også er ulovlig. Lyktene syns jeg ser greie ut, ikke matte. Kan prøve å få tatt et bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå