Håvard Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Nvidia RTX 2060 i min laptop (Razer Blade 15) blir ikke lengre oppdaget av Windows. Nvidia kontrollpanel vil ikke starte, og påstår at systemet ikke har et nvidia-kort. Forsøk på å oppdatere driver går heller ikke - installeren påstår at systemet ikke er kompatibelt. Jeg antar at det er fordi den ikke detekterer kortet. Har noen vært borti noe lignende, og tips for å få det til å fungere igjen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Det er spesifikt Notebook-driverne du prøver å installere? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 22. november 2022 Forfatter Del Skrevet 22. november 2022 (endret) Jepp. Endret 22. november 2022 av Håvard Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 (endret) Du kan evt. teste DDU og prøve på nytt. Du kan også teste en eldre driverversjon eller se om det finnes en egen driver på hjemmesidene til laptop-produsenten. Endret 22. november 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 22. november 2022 Forfatter Del Skrevet 22. november 2022 sedsberg skrev (20 minutter siden): Du kan evt. teste DDU og prøve på nytt. Du kan også teste en eldre driverversjon eller se om det finnes en egen driver på hjemmesidene til laptop-produsenten. Forsøkte DDU, samt ny og eldre driver. Begge installerene sier at kortet ikke finnes. Forsøkte nå å starte med en PopOS-liveUSB, og kjøre lshw og lspci. Ser ikke ut som Linux finner kortet heller, så begynner å misstenke at det har tatt kvelden. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. november 2022 Del Skrevet 22. november 2022 Hvis du har tenkt å sende den inn på reklamasjon så bør du prøve en fresh install av Windows-versjonen laptoppen ble levert med og se om det fungerer. Det er mest sansynlig nettopp det serviceverkstedet kommer til å teste med. Sjekk også evt. BIOS om det er noen instillinger for GPU der. Utrolig kjipt å få en PC tilbake med faktura for "ingen feil funnet". Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 22. november 2022 Forfatter Del Skrevet 22. november 2022 Her skjer det rare ting. Jeg byttet SSD, for å gjøre en fullstendig installasjon av PopOS med nvidia-drivere for å se om det hjalp, men til ingen nytte. Når jeg dog satte tilbake Windows-SSDen, dukket kortet opp i enhetsbehandling som om ingen ting har skjedd. Så nå fungerer det på magisk vis. Det blir spennende å se hvor lenge det fungerer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå