Gå til innhold

Samsung Plasma skjerm 42 errfaringer


cpy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For trege? Skjønner ikke det argumentet, ingenting ved plasma som tilsier betegnelsen "treg".

Men det er riktig at det blir en dårlig PC skjerm. Lav oppløsning og fare for burn-in er gode argumenter mot.

Hitachi / Philips har 1024 x 1024 oppløsning, det blir sikkert noe bedre.

Det er spørs hva krav man har. Jeg skal innrømme at jeg aldri har spilt et krevende spill på plasma skjermen fra PC. Men den er som skapt til Xbox. Mht burn in/innbrenning, så er det jo ikke en skjerm man lar stå på med skrivebordet i timesvis. Men til det jeg bruker den til (som PC-skjerm) Surfing og se DVD når ikke min vanlige stue spiller vil ta platen mm, så er den gull. Klar og fin og ganske imponerende å se på. Kjører oppløsning på 1024x768, så jeg sitter ca 2 m fra skjermen og klarer fint å lese hva som står på vg f.eks. :) Til vanlig TV-bruk/film sitter jeg selvfølgelig litt lenger fra skjermen.

 

Men jeg hadde ikke klart meg med bare en slik som PC-skjerm. Hardcore gaming og annet gjør jeg på min Samsung 19" på min andre PC.

Lenke til kommentar
Takker for mye fine svar.

Men en ting til, Hva med en 30" LCD skjerm som selges som TV men brukes til PC, hvordan blir det? Er kvaliteten like bra?

Om du tenker på den sony modellen, så støtter den i utgangspunket ikke databruk. Så da blir det med s-videokabel = like dårlig eller verre.

Lenke til kommentar

Det jeg har sett av 30" og 40" LCD-skjermer/TV'er har alle DVI-inngang og 1280x768 (1 Megapixel) i oppløsning. Dvs. de gir OK oppløsning til PC-bruk men ikke mer enn OK.

 

Det mest høyoppløselige man får i norge er vel Samsungs 24"ere. De har 1920x1200 punkter (2,3 Megapixel)

 

Det finnes råere skjermer, men de får man vel ikke tak i så lett. (dinside hadde en artikkel om en 9 megapixel skjerm for en stund siden, men det er nok neppe noe som er masseprodusert.)

Lenke til kommentar

Kjøp heller en LCD-TV. Kjøpte nettopp en billig 27" Hugoson (Thomson selger også nøyaktig samme tv) og er kjempefornøyd.

God responstid, 16ms, grei oppløsning 1280x720 native og gode kontrastforhold.

 

Akkurat disse merkene mangler innebygd bildeforbedringsteknologi til film, men det er ikke så farlig så lenge du kjører alt gjennom en datamaskin som tar seg av slikt.

 

LCD-tver har generellt MYE bedere bilde enn det plasma kan levere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...