forhelvete Skrevet 1. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2022 Hva skjer med at etter at jeg har bytta nytt batteri så må jeg gi litt gass før motoren starter?? Er det pga at jeg kjøpte det billigste batteriet? Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 3 hours ago, forhelvete said: Hva skjer med at etter at jeg har bytta nytt batteri så må jeg gi litt gass før motoren starter?? Er det pga at jeg kjøpte det billigste batteriet? Så du hva startstrømmen var på det batteriet du byttet ut? Høres motoren "treg" ut når du drar den på starteren? Lenke til kommentar
forhelvete Skrevet 1. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2022 TAC-2 skrev (39 minutter siden): Så du hva startstrømmen var på det batteriet du byttet ut? Høres motoren "treg" ut når du drar den på starteren? Hadde en 77 eller noe bytta til exide 74 som kosta 1000 spenn.. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 Har du kjørt en lengre tur etter at batteriet er byttet, slik at du har fått ladet batteriet? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) Viktig å lade batteriet helt opp. Om det er dette batteriet så er det av grei størrelse, så det skulle ikke være noe problem å bruke det: Exide Batterikapasitet 74 Ah Kaldstartstrøm EN 680 A Edit: Jeg antar det er dieselbil 2.0 liter motor. Endret 1. desember 2022 av Svein M Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) 5 hours ago, forhelvete said: Hva skjer med at etter at jeg har bytta nytt batteri så må jeg gi litt gass før motoren starter?? Er det pga at jeg kjøpte det billigste batteriet? Har du ladet det nye batteriet før du tok det i bruk? Selv om batteriet er nytt betyr det ikke at det har 100% kapasitet - sett det i laderen til det er ferdig Sitter batteriklemmene godt på polene? Endret 1. desember 2022 av LabWeiler Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 Når en kobler fra batteri så kan det noen ganger hende at diverse ECU-er og sensorer må gjennom en "relearn" før de fungerer optimalt. 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 sedsberg skrev (3 timer siden): Når en kobler fra batteri så kan det noen ganger hende at diverse ECU-er og sensorer må gjennom en "relearn" før de fungerer optimalt. Vil det si at bilen starter hvis man har byttet batteriet riktig? Slik at man kan kjøre til verkstedet og få gjort en "relearn" der etterpå. Vi må bla. innom merkeverkstedet 2 ganger året for å få justert TPMS-måleren etter å ha skiftet dekkene selv. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 2 minutes ago, Subara said: Vil det si at bilen starter hvis man har byttet batteriet riktig? Slik at man kan kjøre til verkstedet og få gjort en "relearn" der etterpå. Vi må bla. innom merkeverkstedet 2 ganger året for å få justert TPMS-måleren etter å ha skiftet dekkene selv. Det varierer. På min bil går det av seg selv etter en kjøretur eller to. Pleier som regel å starte men kan være motoren går litt ujevnt eller at gasspedalen reagerer litt rart til man får kjørt litt. Som sagt så varierer dette fra modell til modell og jeg aner ikke om det er tilfelle med din bil. 2 Lenke til kommentar
forhelvete Skrevet 2. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2022 LabWeiler skrev (20 timer siden): Har du ladet det nye batteriet før du tok det i bruk? Selv om batteriet er nytt betyr det ikke at det har 100% kapasitet - sett det i laderen til det er ferdig Sitter batteriklemmene godt på polene? Jeg har en bærbar jumpstarter , funker dette til p lade batteriet også? Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 2. desember 2022 Del Skrevet 2. desember 2022 17 minutes ago, forhelvete said: Jeg har en bærbar jumpstarter , funker dette til p lade batteriet også? Vanligvis ikke. Hvis bilen starter så kjør en ganske lang tur, det burde lade batteriet nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå