djtesla87 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 ja jeg kjører som root Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Virker nesten som Fedora installen din har gått shaiten. Den finner ikke gcc en gang Du har helt tydelig ikke prøvd fedora. Man kan selv velge under installasjonen om man vil ha med developer tools (utviklingsvertkøy på norsk) og hvis man ikke velger dette blir det heller ikke installert. Det er også helt unødvendig å tro at man må bruke "windows metoden" og reinstallere bare fordi ett eller annet ikke fungerer (det er ikke rart det ikke fungerer, man valgte jo ikke at det skulle installeres under installajsonen!). Det er bare å gå på "hatte-menyen" (den røde hatten, kjent som start-menyen fra windows) og velge installere/fjerne programmer eller hva det nå het, så får man opp akkurat samme meny som man fikk ved installasjonen, og kan derfra velge å installere pakkene man ikke valgte (utviklingsverktøy i dette tilfellet). Deretter skal alt fungere. Dette vil installere alt mulig man behøver, ikke bare gcc. Lenke til kommentar
djtesla87 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 dette fungerer heller ikke jeg går inn for å legge til pakkene setter inn disk 2 jeg får feilmelding det oppstod feil ved installasjon av pakker Lenke til kommentar
drall Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Fedora har en bug når den skal legge til pakker (den leter etter fail mappe på cden), kjør up2date først. Det finnes desuten ferdig kompilert alsa-rpms for fedora. Kanskje denne vil hjelpe deg. Du kan sjekke her om lydkortet ditt er støttet av alsa. Endret 13. januar 2004 av drall Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Start maskinen i Fedora. Putt inn install cd 1. Trykk JA på autorun. Velg alt du kommer over () i "development tools" i "legg-til-fjern" menyen som spretter opp. Trykk intaller eller noe sånt, og mat inn cd'r etterhvert. Lenke til kommentar
djtesla87 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) nå fikk heg lagt inn alt. jeg kjørte configure og alt mulig det gikk alle komandoene utenatt make install erstatta også modules fila etter et par forsøk. men da ble det bare surr i harwdwaren men ennå ingen lyd Endret 13. januar 2004 av djtesla87 Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Var du root når du kjørte make install ? Det er ganske viktig. Lenke til kommentar
djtesla87 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Var du root når du kjørte make install ? Det er ganske viktig. Ja jeg var root nå er det like før jeg gir opp linux og går tilbake til ms windows Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hva med å gi en liten statusrapport på hva du installerer, eller har installert selv og hva som ikke fungerer ? Lenke til kommentar
djtesla87 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 hva mener du? at jeg skal ramse opp alt hva jeg har prøvd? Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 På en måte, hva er det som gjør at det klikker. Hvilke programmer prøver du å installere osv. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Fedora Core 2 kommer jo nå til våren med helt nytt og vist nok mye bedre lydsystem (ALSA). Hvis du bestemmer deg for å gi opp dette, kan du jo prøve det... Men kan du paste inn det du får i konsollet? (fom. ./configure) Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Fedora Core 2 kommer jo nå til våren med helt nytt og vist nok mye bedre lydsystem (ALSA). Hvis du bestemmer deg for å gi opp dette, kan du jo prøve det... Men kan du paste inn det du får i konsollet? (fom. ./configure) ./configure > configure.out Lenke til kommentar
foolish Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg river meg i håret her, folk er jo dumme som brød. Fedora er en rpm-distro. Med andre ord, du skal bruke rpm om du skal bruke fedora. Grunnen til at gcc ikke følger med i en forvalgt installasjon er at man ikke trenger gcc om man gjør som man skal, og ikke som man tror. Den er nevnt, men jeg må nevne den fantastiske fedora f.a.q.-en: fedora.artoo.net Les den, og gjør som der står. For de brukerne som trenger litt nøyere forklaring på hvordan man installerer alsadrivere, jeg tror det er det du driver med, har jeg laget en guide: http://foolish.digitalinc.info/misc/docs/I...ora_core_1.html En siste gang, du vil ha rpm, ikke drive å kompilere ting selv. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå