Tarzan93 Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Hei! nettopp montert nytt dusjkabinett. Det er 3 skrapemerker ned til metallet på dusjdøren. Aner ikke hva slags metall det er. Jeg har sendt reklamasjon på dette til leverandør ( er ikke monteringsmerker ) . De er ikke særlig synelige, men redd det kan ruste ganske fort... Mens jeg venter på svar angående reklamasjonssaken, kan jeg gjøre noe for at det forhindrer å ruste? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 En gammel klassiker er vel å pensle på litt neglelakk. På en annen side kan det hende de da vil avslå reklamasjonen. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) Sjekk med en magnet om det stål. Fester ikke magneten seg, så er det enten rustfritt stål eller en legering uten jern. Endret 18. november 2022 av RRhoads 1 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) Tarzan93 skrev (10 minutter siden): Hei! nettopp montert nytt dusjkabinett. Det er 3 skrapemerker ned til metallet på dusjdøren. Aner ikke hva slags metall det er. Jeg har sendt reklamasjon på dette til leverandør ( er ikke monteringsmerker ) . De er ikke særlig synelige, men redd det kan ruste ganske fort... Mens jeg venter på svar angående reklamasjonssaken, kan jeg gjøre noe for at det forhindrer å ruste? Ta en magnet bortpå stålet, om den ikke virker magnetisk kan det være alu eller syrefast som ikke ruster. Endret 18. november 2022 av DrAlban3000 1 1 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 18. november 2022 Forfatter Del Skrevet 18. november 2022 DrAlban3000 skrev (4 minutter siden): Ta en magnet bortpå stålet, om den ikke virker magnetisk kan det være alu eller syrefast som ikke ruster. RRhoads skrev (5 minutter siden): Sjekk med en magnet om det stål. Fester ikke magneten seg, så er det enten rustfritt stål eller en legering uten jern. Magneten fester seg ikke Da kan jeg bare vente til jeg hører noe fra leverandør før jeg ventuelt flekker over med noe lakk? Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 18. november 2022 Forfatter Del Skrevet 18. november 2022 Kajac skrev (12 minutter siden): En gammel klassiker er vel å pensle på litt neglelakk. På en annen side kan det hende de da vil avslå reklamasjonen. ja, tenkte på det samme, men er litt bekymret for at det ødelegger med reklamasjon. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) Tarzan93 skrev (6 minutter siden): Magneten fester seg ikke Da kan jeg bare vente til jeg hører noe fra leverandør før jeg ventuelt flekker over med noe lakk? Det er nok en alu-legering, de skraper seg litt lettere opp også. Lykke til med saken din! Ser RRhoads kom i forkjøpet med knepet her. Endret 18. november 2022 av DrAlban3000 1 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 18. november 2022 Forfatter Del Skrevet 18. november 2022 DrAlban3000 skrev (4 minutter siden): Det er nok en alu-legering, de skraper seg litt lettere opp også. Lykke til med saken din! Ser RRhoads kom i forkjøpet med knepet her. Tusen takk! Håper den går min vei Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Tarzan93 skrev (4 timer siden): Da kan jeg bare vente til jeg hører noe fra leverandør før jeg ventuelt flekker over med noe lakk? Hvis skaden er på en plan overflate kan man eventuelt feste på et stykke tape (teip) sånn at det ikke kommer vann direkte på skaden. Pass i så fall på å rense området godt for eventuelle limrester fra tapen når skaden utbedres. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 Jeg vil si at du har en viss plikt for å undersøke at det ikke er noen merker før du har montert dette. Da har du i grunn akseptert at det er skade på produktet. Uansett, lykke til videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå