stich_it Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Hei, Opplever at nettverket mitt har blitt ganske ustabilt i det siste, er litt usikker på hva som gjør det men mistenker smarthuskomponent. Kjører eget separat nettverk for smarthuset, men alt går via en router. WAF og KAD faktoren begynner å bli lav nå da nettverket ikke bare er ustabilt men også krever reboot av router på tilfeldige tidspunkt for å fungere. routeren en Netgear AX3000 nighthawk er over 5 år gammel og bør nok byttes ut. Da er spørsmålet, hvilken moderne router kan anbefales for meg som har 6-8 kablede punkter(idag løst med ekstra switch), og alle trådløse enheter som går med til en familie på fire, og aller helst skal kunne levere separat nettverk til smarthuset mitt. det games på PC og PS4/5, streames til2-4 enheter samtidig i tillegg til tiktok, og div mobiler som er tilkoblet. har jo selvfølgelig lyst til å ikke tenke budsjett, men må nok være litt fornuftig. Håper dette var forståelig, hvis ikke så bare spør meg. WAF = Wife Acceptance Factor, KAD = Kid Acceptance Factor Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 En ny router kommer du nok langt med. Du må nok uansett ty til en switch, da de fleste routere i dag har maks 4 porter. En slik vil du nok komme langt med: https://www.komplett.no/product/1183797/datautstyr/nettverk/routere/asus-tuf-ax5400-router Har du ekstern wifi mesh f.eks så kan du deaktivere innebygd wifi for å frigjøre ytelse å få ned temp på router. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå