Fantomtegningen Skrevet 17. november 2022 Del Skrevet 17. november 2022 (endret) Hei og hoppsann! Vi har en trapp ned til kjelleren der ved etasjeskille er det gjort en dårlig innsats med å få rett overgang mellom første og kjeller etasje. Nå står det for tur med oppussing av trapp og da skal tapet av og grunning/maling på sponplatene. I den sammenheng ønsker jeg å rette opp skjevheten i veggen som er der per dags dato, høyre side av veggen stikker ut ~1,5cm lengre enn på venstre side. Sponplaten går dessverre fra etasjeskille ned til kjellergulv bak trapp. Jeg behøver noen tips for å få dette gjennomført, gjerne mest mulig enkelt? 😬 I fremtiden er det planlagt å ha spiler/spileplater akkurat på denne veggen. All hjelp tas i mot. Spoiler Her er en kjapp og forenklet skisse over hvordan trapp og vegg er satt opp. Spoiler Endret 18. november 2022 av Fantomtegningen Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. november 2022 Del Skrevet 17. november 2022 (endret) Vil du ha bort hele "hylla"? Endret 17. november 2022 av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. november 2022 Del Skrevet 17. november 2022 (endret) - Endret 17. november 2022 av mobile999 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 18. november 2022 Forfatter Del Skrevet 18. november 2022 12 hours ago, mobile999 said: Vil du ha bort hele "hylla"? Det tror jeg blir vanskelig, men ønskelig. Slik jeg forstår det vil trappen bli noenlunde ustabil hvis jeg skjærer bort stenderne som er i bakkant. Det mest "Fort og gale" er å få rettet opp den skjevheten på 1,5cm. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 3 hours ago, Fantomtegningen said: Det tror jeg blir vanskelig, men ønskelig. Det er vel bare å fore ut veggen over hylla? Dvs. enklere enn å rette opp små skjevheter. Vet du om det er veggen over eller under hylla som er skjev? Evt. begge. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 18. november 2022 Forfatter Del Skrevet 18. november 2022 55 minutes ago, mobile999 said: Det er vel bare å fore ut veggen over hylla? Dvs. enklere enn å rette opp små skjevheter. Vet du om det er veggen over eller under hylla som er skjev? Evt. begge. Det er hyllen under som er skjev. Har tenkt tanken på utforing, men blir mye plass som forsvinner hvis jeg forer ut veggen mer. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. november 2022 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg ville vurdert å ta vekk platene på veggen under hylla, rette opp og lekte ut over hylla. (= ny fin vegg) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå