RC1 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Noen som kan anbefale en bra UPS til en grei pris ? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Til hvilket bruk ? Er det til en hjemme-PC eller server ? Hvor stor PS har du ? Er det annet utstyr som skal beskyttes i tillegg ? Skal det være On-Line, Line-Interactive eller Offline ? Som du skjønner så er det flere faktorer som spiller inn, og det er også veldig individuelt hva folk mener med "bra pris"..... Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg skal bruke den til en liten webserver + min egen pc/skjerm. Min pc har 300W strømforsyning, skjerm: 130W og webserver 250W. Strømmen blir ofte borte i korte øyeblikk her hvor jeg bor så jeg skal ha UPS for å unngå at pc'n tryner hver gang dette skjer. Aner ikke hva On-Line, Line-Interactive eller Offline er men tenkte å bruke rundt 2000,- på en UPS. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 2000,- !? Da må du nok kjøpe en godt brukt UPS desverre.... Du må nemlig opp i en størrelse som tåler totalt 680 W, hvilket tilsvarer 1000 VA (971 VA for å være nøyaktig) også kalt 1 kVA. Hvor lange er de øyeblikkene strømmen er borte ? Det kan hende du slipper unna med den enkleste løsningen (selv om jeg absolutt ikke vil anbefale den)som ligger på rundt 2700,- Jeg anbefaler deg å lese litt mer om de forskjellige teknologiene her : 3 forskjellige UPS teknologier Forskjellige teknologier fra et annet firma Div. om UPS (engelsk) Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg fant denne på www.mpx.no som kan være aktuell: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...68&l=2&lantall= Strømbruddene er som regel rundt 10-20 sek. Det er skikkelig irriterende når man sitter ved pc'n å jobber og så plutselig blir det mørkt, og så var det dette med å huske å lagre arbeidet med jevne mellomrom da Det er da jeg trenger UPS slik at jeg kan avslutte på en ordentlig måte. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Du trenger jo ikke avslutte arbeidet selv om strømmen er borte i 10-20 sekunder.... Du har nok batteri til å fortsette å jobbe en god stund, men det kan lønne seg å sette opp softwaren til å avslutte alle program når det er noen minutter igjen til UPS`en er tom for batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå