Gå til innhold

UPS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til hvilket bruk ? Er det til en hjemme-PC eller server ? Hvor stor PS har du ? Er det annet utstyr som skal beskyttes i tillegg ? Skal det være On-Line, Line-Interactive eller Offline ?

Som du skjønner så er det flere faktorer som spiller inn, og det er også veldig individuelt hva folk mener med "bra pris"..... ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal bruke den til en liten webserver + min egen pc/skjerm.

Min pc har 300W strømforsyning, skjerm: 130W og webserver 250W.

Strømmen blir ofte borte i korte øyeblikk her hvor jeg bor så jeg skal ha UPS for å unngå at pc'n tryner hver gang dette skjer.

Aner ikke hva On-Line, Line-Interactive eller Offline er men tenkte å bruke rundt 2000,- på en UPS.

Lenke til kommentar

2000,- !? :no: Da må du nok kjøpe en godt brukt UPS desverre.... Du må nemlig opp i en størrelse som tåler totalt 680 W, hvilket tilsvarer 1000 VA (971 VA for å være nøyaktig) også kalt 1 kVA.

Hvor lange er de øyeblikkene strømmen er borte ? Det kan hende du slipper unna med den enkleste løsningen (selv om jeg absolutt ikke vil anbefale den)som ligger på rundt 2700,-

Jeg anbefaler deg å lese litt mer om de forskjellige teknologiene her :

3 forskjellige UPS teknologier

Forskjellige teknologier fra et annet firma

Div. om UPS (engelsk)

Lenke til kommentar

Jeg fant denne på www.mpx.no som kan være aktuell:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...68&l=2&lantall=

Strømbruddene er som regel rundt 10-20 sek.

Det er skikkelig irriterende når man sitter ved pc'n å jobber og så plutselig blir det mørkt, og så var det dette med å huske å lagre arbeidet med jevne mellomrom da ;)

Det er da jeg trenger UPS slik at jeg kan avslutte på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke avslutte arbeidet selv om strømmen er borte i 10-20 sekunder.... Du har nok batteri til å fortsette å jobbe en god stund, men det kan lønne seg å sette opp softwaren til å avslutte alle program når det er noen minutter igjen til UPS`en er tom for batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...