TheDarkListener Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Syns Raidmax er en billig etterligning av TT Xaser kabinettene. Men for den prisen er det et helt greit kabinett. Om dere sier Xaser suger så vil vi helst ha argumenter og ikke bare 14is sleng, samme gjelder for Raidmax. Ja jeg har Xaser III kabinett og syns det funker bra, mye utstyr (bla viftestyring, temp måler og 7 vifter merk STILLE). Så om du trenger en del ekstrautstyr så er Xaser kabinettet nok bedre enn Raidmax Er klar over at det er et bedre kabinett, men det er nesten 3 ganger så dyrt Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 TT Xaser er så ikke et kult kabinett. Lenke til kommentar
Spaniolen Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Syns Raidmax er en billig etterligning av TT Xaser kabinettene. Men for den prisen er det et helt greit kabinett. Om dere sier Xaser suger så vil vi helst ha argumenter og ikke bare 14is sleng, samme gjelder for Raidmax. Ja jeg har Xaser III kabinett og syns det funker bra, mye utstyr (bla viftestyring, temp måler og 7 vifter merk STILLE). Så om du trenger en del ekstrautstyr så er Xaser kabinettet nok bedre enn Raidmax for det er jo ikke bare å kjøpe extrautstyr til raidmax??? eh...jo... thermaltake kabinetter er egentli chieftechs bare at di er modda...samme med raidmax... Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Det er komentarer som spaniolen kommer med jeg reagerer på. Kan vel si det samme om alle kabinettene, de ligner jo på en annen? men tenk deg litt om da gutt... det er ikke bare utseende som gjelder også kvalitet og innhold. Og tt Xaser III er et bra kabinett, men syns raidmax ligner alt for mye for å være ærlig. Raidmax = Billig (og det som følger med BILLIG) Xaser III = vanlig pris (Kvalitet og mye stash, som prisen også tilsier) Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Og en ting til... jeg kan godt kjøpe meg en plast eske og spraye den i noen fancy farger! men det er fortsatt plastikk (slik oppfatter jeg Raidmax) men den ser litt stilig ut though . TT xaser er helt alu og kjøler en god del bedre Men prisen tilsier alt. man kan ikke si det ene er bedre enn det andre siden det er helt 2 forskjellige kabinetter... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Stor aktivitet her ja.. Først: Hva er problemet med "ferdig modda kabinett"?. Det eneste som er ferdig er jo vinduet som i nesten alle tilfeller er finere enn selvgjort. Å sette i et vindu er ikke akkurat en kjempe prestasjon. På raidmax kabinettet er det dessuten mange ting som kan forbedres, som gjør at det kan bli litt "annerledes". Så til lakkeringen av den røde platen i front: Ikke bruk sølv dekor-spray. Det tørker aldrig. Ventet 2 døgn, men det ble ikke tørt. Ende opp med grå felglakk og klarlakk og resultatet ble kjempebra. Anbefaler alle med sort raidmax kabinett å lakkerer den røde plata, det blir en mye finere. TT Xaser: Det som jeg syns er problemet med dette kabinettet er at designen på dette kabinettet er så overdrevet at det blir stygt. TheDarkListener: Har egentlig lite lyst til å sage i et så fint kabbis Det er jo en annen webshop så da blir det mer porto også Der du skal sage er bak fronten så det gjør ingenting om det ikke blir så fint. Få noen til å bestille sammen med deg, så deler dere frakten, da blir det ikke så dyrt. Samcki: Ja jeg har Xaser III kabinett og syns det funker bra, mye utstyr (bla viftestyring, temp måler og 7 vifter merk STILLE). Så om du trenger en del ekstrautstyr så er Xaser kabinettet nok bedre enn Raidmax For du kan jo ikke kjøpe disse delene å sette i et raidmax kabinett.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Tja så var det kjøle evne da Altså Raidmax er et billigkabinett, og om du syns Xaser kabinettet er overdrevent? da kan jeg trygt si at Raidmax ser ut som et sirkus i forhold. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Tja så var det kjøle evne da Altså Raidmax er et billigkabinett, og om du syns Xaser kabinettet er overdrevent? da kan jeg trygt si at Raidmax ser ut som et sirkus i forhold. Javel.. Hva er det som gjør at raidmax er mer sirkus enn dette: Kjøleevnen? Mener du hvor mange vifter du kan presse inn i det? I så fall fem 80mm eller 3*80mm + 1*120mm.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Det jeg mente med kjøleevne er at TT kabinettet er laget av alu. TT kabinettet er også mye større, mere plass. Men som sagt før. Raidmax er ikke noe ille kabinett, men den kan ikke sammenlignes med TT sitt. Det ene er highend(TT) og det andre er low end(Raidmax) samme om man sammenligner Radeon 9200se med radeon 9800, det er ikke noe å sammenligne. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg har moddet litt på mitt kabinett.Her er bilder. Mitt kabinett Jeg er veldig fornøyd med kabinettet Det er virkelig å anbefale EDIT: en leif Har dette i svar jeg også. Fornøyd og alt det der, men er det vanskelig og fjerne det mønsteret? Eventuelt hva brukte du? Syns det ble litt tøffere... Xedge er bare max irriterende, bah! Lenke til kommentar
TDK Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Offtopic: Xedge er den største spammeren i dette forumet! LAtterlig at han skal legge inn lassevis med idiostiske kommentarer om at hans kabinett er best Ontopic: Det er et drit tøft kabinett, jeg vurderer og kjøpe det selv... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 syns raidmax er "liten-og-kul", jeg...kanskje litt sånn harry, men jeg vurderer selv å kjøpe det. Bryr meg ikke om det er ferdig modda, da slipper jeg og gjøre det selv Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hehe ja, viftene som følger med er i tillegg ganske støysvake. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Nå er det slutt på å diskutere TT xaser i dette forumet! Fra og med nå er det bare raidmax snakk og folk som har behov for å skrøyte av sitt eget kabinett kan starte et eget forum. Endret 7. mars 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Spaniolen Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 ja..viftene er støysvake... men dam... jeg har 2 ting som kødder til stemninga...hehe... harddisk og strømforsyning... tt sine kab. er sikkert brae di.... og at det er lite plass i raidmax kab. er ikke sant... det er plenti med plass...f.eks. 7 harddisker eller 6 hdd + en diskettstasjon... noen som har forslag til støysvak hdd og psu? billig som mulig Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Du bør kjøpe Fortron/Sourse, Aopen 350W(eller mist, koster 100kr mer). Kjempestille og stabil. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Det er en test av 120gb s-ata harddisker her på harware, se litt på den. Endret 7. mars 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Er fornøyd med min WD 120gb harddisk støsvak og ganske rask. Men en kamerat sin WD 120 begynte å vibrere så kraftig at hele kabinettet vibrerte. Han skal levere den inn og få ny. Lenke til kommentar
Spaniolen Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 hehe... okei...akuratt nå har jeg en 40gb ibm disk...den tar livet av meg... den og strømforsyninga... grrrr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå