ahdrage Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg skal til å installere stereo i bilen, har støtt på noen problem. Fekk tak i en lancer kjempegammel bilstereo forsterker. Forsterker Denne skal kobles til en Zachry BX12 om jeg husker rett. sub Kassen er 70 liter og lukket. Utgangene på denne forsterkeren ser slik ut utgang . Utgangene er den lille firkanten med pinnene i. Har lite peiling på bilstereo, så jeg lurer på om det er to utganger som er på forsterken? Slik at det blir + - + - Hvis det er slik, tenkte jeg å seriekoble(?) utgangene slik at jeg får dobbel effekt til subben. Fungerer det? Hvordan vet jeg hva som er pluss å minus? Det er ikke merket på forsterkeren. Så lurer jeg på om jeg trenger et delefilter til forsterken, har ikke peilling på om det er innebygd i forsterkeren fra før av. Blir det i såfall stor forskjell med og uten delefilter? Takk for all hjelp...... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har du bilde av andre siden av forsterkeren? Mulig du trenger et adapter. Ville ellers lagt ut en forepørsel på bilforumet.net. Mulig noen der har vært borti en sånn en... Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Er ikke noe spess på andre siden, bare en power on led, og en slags volumkontroll Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Det er ikke volumkontroll, men en gainkontroll for å balansere inngangsstrømmen på sterkern opp mot utgangsstrømmen på spillern. Stiller du denne for høyt kan du vrenge istykker suben. Det med å brokople går sikkert bra. De fleste tokanals forsterkere kan brokoples. Men hvordan dette gjøres er forskjellig fra forsterker til forsterker. Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 virkey som en merkelig forsterker spør du meg, har skikkelige utganger på alle høytaler åpningene eg. aldri sett noe slik som du har før!!!men sette på kabel sko da og bare prøve å koble og da finner du ut om alt virker...har jo litt å si hvor mange kanaler den er også da! Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Men bare gjetter jeg meg til hva som er minus og hva som er pluss? Står ingenting på forsterkeren.... Vil tippe at der to kanaler det er snakk om, men jeg har som sagt veldig lite peiling på dette. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Slik jeg ser det... Det er ikke innebygd delefilter i denne, da du bare har gain-kontroll. Dvs at subben får hele frekvens-spekteret og ikke bare bassen. Dvs at du enkelt kan ødelegge den. Denne forsterkeren egner seg nok kun til små høyttalere. Når det gjelder tilkoblingene, har jeg aldri i mine år sett noe lignende, annet enn på hifi fra 70-tallet... Så der kan jeg ikke uttale meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå