Diskusjon.no Skrevet 14. november 2022 Del Skrevet 14. november 2022 Toyotas elbil bZ4X har mildt sagt hatt en trang fødsel, først med mange måneders utsettelse som følge av at hjulboltene…Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 14. november 2022 Del Skrevet 14. november 2022 Stusslige greier. Da har vi enda en gang fått bevisst at tidligere meritter er irrelevant i møte med en ny tidsalder. Håper folk lar vært å kjøpe denne saken, så kanskje Toyota gidder å lære før det er for sent. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 14. november 2022 Del Skrevet 14. november 2022 The Very End skrev (13 minutter siden): Stusslige greier. Da har vi enda en gang fått bevisst at tidligere meritter er irrelevant i møte med en ny tidsalder. Håper folk lar vært å kjøpe denne saken, så kanskje Toyota gidder å lære før det er for sent. Toyota har nok lært for lengst, det er jo derfor de stadig er på topp på både salgstall og driftskvalitet. De fleste ser nok at selv om Toyota bare satser halvhjertet på elbiler, så har de fortsatt et veldig godt og bredt utvalg av biler med forskjellige drivlinjer; bensin, diesel, el, mildhybrid, plugin hybrid og hydrogen. Det beste for kunden er at selskapene ikke putter alle eggene i samme kurv og bare satser på én drivlinje, men heller har et bredt utvalg av forskjellige produkter der kundene selv kan velge hva slags drivlinje de vil ha. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 14. november 2022 Del Skrevet 14. november 2022 (endret) 14 minutes ago, FrihetensRegn said: Toyota har nok lært for lengst, det er jo derfor de stadig er på topp på både salgstall og driftskvalitet. De fleste ser nok at selv om Toyota bare satser halvhjertet på elbiler, så har de fortsatt et veldig godt og bredt utvalg av biler med forskjellige drivlinjer; bensin, diesel, el, mildhybrid, plugin hybrid og hydrogen. Det beste for kunden er at selskapene ikke putter alle eggene i samme kurv og bare satser på én drivlinje, men heller har et bredt utvalg av forskjellige produkter der kundene selv kan velge hva slags drivlinje de vil ha. Folk er for lojale mot merker, litt som med banker. For den prisen du betaler her får man en nokså middelmådig pakke. Bruk pengene på noen andre som mener alvor. Kvalitet er også nokso subjektivt, all den tid de nylig måtte kalle tilbake biler fordi hjulene kunne finne på å falle av. Ellers er selskaper fritt til å velge sin strategi, men med alle løgnene til Toyota (selvladende hybdrid anyone?) i kombinasjon med den heftige lobbyvirksomheten, så forjener de ikke noe goodwill fra forbukere hvertfall. Blir også spennende å se hva som skjer om det Europeiske markedet snur dem ryggen; de vil i så tilfelle ikke klare utslipskravene og få noen helt hinsides bøter i årene som kommer - med mindre de virkelige selger elektriske biler i bøtter og spann. Time will show. Endret 14. november 2022 av The Very End 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. november 2022 Del Skrevet 14. november 2022 Toyota imponerer ikkje så langt. Vil ikkje oppgje batteridata og ingen stad å sjå batteriprosent? Eg forstår heller ikkje poenget med å ha så mykje tilgjengeleg kapasitet under 0 km. Det må jo vera betre å vite at når bilen er på 0 så kan du ikkje vente så mykje meir. Om det er 8% igjen så er det ganske fint å vite kor mange km bilen meiner det blir. Har du nådd 0 så kjører du i blinde heilt til den stoppar opp. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 15. november 2022 Del Skrevet 15. november 2022 Ganske flaut å produsere 10 millioner biler i året og så er problemet med den første helelektriske modellen HJULBOLTER. Og det tok et halvt år før man fant en stoppskive som funka. Ripe i lakken for Toyota. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå