Gå til innhold

Terskel-nettleie i Norgesnett


xlarge

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt overrasket da jeg fikk oktober-fakturaen. Jeg visste at jeg hadde vært over 5 kwh en gang i oktober, men registrerte ikke at det var "gjennomsnitt av de 3 høyeste timene" (på 3 forskjelige dager) som gjaldt.

5,90 + 4,61 + 4,50 = 5,003 og det kostet meg ca. kr. 220.

Det er vel bare å akseptere at det er blitt slik, men burde ikke forbrukerråd, huseierforening etc. protestere. En liten "glipp" en gang i måneden burde ikke telle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xlarge skrev (15 minutter siden):

Jeg ble litt overrasket da jeg fikk oktober-fakturaen. Jeg visste at jeg hadde vært over 5 kwh en gang i oktober, men registrerte ikke at det var "gjennomsnitt av de 3 høyeste timene" (på 3 forskjelige dager) som gjaldt.

5,90 + 4,61 + 4,50 = 5,003 og det kostet meg ca. kr. 220.

Det er vel bare å akseptere at det er blitt slik, men burde ikke forbrukerråd, huseierforening etc. protestere. En liten "glipp" en gang i måneden burde ikke telle.

Det er slik avtalen er..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (6 minutter siden):

Foreningen Huseierne har bidratt til at det er denne modellen vi har fått. De er dessuten fornøyd med det.

Trist. Den modellen gjør at en må passe mye bedre på enn om det hadde vært 3 ganger over terskel. Nå må en faktisk hensynta de som ligge øverst under også.

Det hadde gitt bedre oversikt hvis en kunne nøye seg med å "flagge" timene over terskel.

Ble Huseierforeningen lurt litt?

 

Endret av xlarge
Lenke til kommentar

Bor i leilighet og ligger godt under 2 kW som er nederste trinn som regel. Men om jeg lager mat med både komfyr og koketopp går det lett over og jeg passerer på neste trinn. Forsøkte pyrolyse på komfyren og det dro opp snittet over grensen med en gang. 
 

Konsekvensen er at jeg kunne spart, men det er egentlig ikke noe å bry seg med. Går for lett over grensen og neste trinn er det god avstand til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...