adsfiklam Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hei! Jeg har et Sony DCD TRV 33 DV-kamera. Jeg har en bærbar og en stasjonær PC. Når jeg bruker den stasjonære til å overføre tilbake videoen med til DV tapen blir bildet hakkete og plutselig kommer det og så går det bort igjen når jeg avspiller på TV. Med den stasjonære skjer dette ikke! Bruker selvfølgelig firewire. Stasjonære: 1200 Mhz. 40 gb. 256 mb ram. win xp. firewire Bærbar: 1600 Mhz. 40 gb. 256 mb ram. win xp. firewire Som dere ser så er Pc-ene ganske like. Er det pga. at den stasjonære har 400 Mhz mindre? Bruker samme programvare på begge (videostudio og moviemaker) Hjelp Ps: Hvis noen hvet noe om dette også hadde det wært fint Når jeg bruker den bæbare så går det helt fint utenom når jeg bruker slowmotion funksjonen på råfilmen og sender til DV-tapen. Takker for alle svar Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Tilbakespilling til DV er meget krevende for maskina. Sjekk følgende: - Andre programmer som går i bakgrunnen - At diskene er defragmentert og har endel ledig plass - Er XP konfigurert for max ytelse ? Systemene dine virker generelt noe underdimensjonert til oppgaven: - Bør ha videofilene på annen harddisk enn programvaren - 40 Gb totalt er lite - 256 Mb ram er lite Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 og bærbar-disker (dvs 4200 rpm-disker) er ofte bittelitt for treige for å ta imot DV-video (som krever en konstant høy datarate) i forhold til stasjonære disker (3,5 toms med 5400 eller 7200 rpm). lykke til. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Har du hd på 4200 litt lite ja. Du bør også skjekke firewirekortet. Mitt var det noe galt med. Creative audigy. Byttet til ett nytt men hjalp ikke. Måtte kjøpe et annet merke. Endret 13. januar 2004 av Arve28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå