Kai50 Skrevet 13. november 2022 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg jobber med et skjema som skal ligge på nettet. Utfordringen min er å få det som er skrevet inn i "input" i skjemaet som er skrevet i html inn i et objekt i javascript. Det jeg har skrevet vises under. html <form method="post" class="contact__form"> <div class="user-input"> <label class="user-input__label">Navn <span class="user-input__required">*</span></label> <input required id="navnFelt" class="user-input__input" name="from-name" type="text" /> </div> <input class="button contact__form-button" type="button" value="Send" onclic= "sendEpost()"/> </form> Javascript var navn = document.querySelector("#navnFelt"); const templateParams = { name : navn.value, } console.log(navn.value); viser at det som er skrevet inn i "input" ligger her. console.log(templateParams.name.value); viser “undefined” med eller uten “.value”. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 13. november 2022 Del Skrevet 13. november 2022 En skrivefeil i knappen der, også sett js koden inn i sendEpost funksjonen. <input class="button contact__form-button" type="button" value="Send" onclick="sendEpost()"/> function sendEpost() { const navn = document.querySelector("#navnFelt"); const templateParams = { name : navn.value, } console.log(templateParams.name) } Lenke til kommentar
Kai50 Skrevet 13. november 2022 Forfatter Del Skrevet 13. november 2022 Tusen takk for hjelpa. nå fungerer det. 😃 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå