What_Name Skrevet 12. november 2022 Del Skrevet 12. november 2022 (endret) Hei. Jeg har nylig kjøpt ASUS PRIME Z690-P WIFI DDR5 og Intel 13700k. Har siste bios update Skjermkort jeg bruker er MSI Gtx 1080 - Windows 10 Har ett rart problem når skjerm er koblet til gpu porten (displayport) når pc'n blir skrudd på. Jeg får bios beep kode "no VGA detected" , men jeg kommer inn i windows - noe forsinket. Jeg kan ALDRI komme inn i bios så lenge skjerm er koblet til GPU. Jeg har endret "Igpu multimonitor" til enabled, og "primary display" til auto i bios. Har også prøvd PCI-e uten at det hjalp. Når jeg kobler skjerm rett i hovedkortporten forsvinner alle problemer. Pc'n poster som normalt og jeg kan gå inn i bios. Kan nevne at selv om skjerm er koblet til hovedkortet blir dedikert grafikkort "aktivert" Vet ikke om ytelsen blir redusert når skjerm er plugget i hovedkortet, men uansett så ønsker jeg at det skal fungere å plugge skjerm rett i GPU uten problemer. Tips mottas med glede Endret 12. november 2022 av What_Name Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. november 2022 Del Skrevet 12. november 2022 Så lenge det fungerer hadde jeg bare hatt det sånn. Du taper neppe så mye minne på at HK GPU blir aktivert. Greit å ha mulighet til å boote opp med HK GPU hvis det skulle skje noe. Hvis du vil så kan du jo sjekke om det er en opsjon for å bare slå HK GPU av utenom å endre på de innstillingene du har nevnt. Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 12. november 2022 Del Skrevet 12. november 2022 (endret) Hadde nøyaktig samme problem med 1080ti på ny am5-build, dette var løsningen for meg: Er ikke sikkert det er samme grunn, men sannsynligheten er relativt høy (linken for 1080ti gjelder vanlig 1080 også). Endret 12. november 2022 av Bakkem 1 Lenke til kommentar
What_Name Skrevet 12. november 2022 Forfatter Del Skrevet 12. november 2022 11 minutes ago, Bakkem said: Hadde nøyaktig samme problem med 1080ti på ny am5-build, dette var løsningen for meg: Er ikke sikkert det er samme grunn, men sannsynligheten er relativt høy (linken for 1080ti gjelder vanlig 1080 også). Det fungerte! Tusen takk, akkurat det jeg trengte Ha en strålende kveld! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå