Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal bytte til Tele2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, generelt sett kan man si at både Tele2, BlueCom m.fl. "overbooker" sentralene sine en del mer enn Telenor og NextGenTel. "Overbooking" er at man legger til mange oppkoblinger i sentralen under tanken at de sjelden vil bli brukt samtidig og dermed ikke skape problemer, men resultatet er ofte ustabile linjer og lavere hastigheter for sluttbrukeren.

Lenke til kommentar
Vel, generelt sett kan man si at både Tele2, BlueCom m.fl. "overbooker" sentralene sine en del mer enn Telenor og NextGenTel. "Overbooking" er at man legger til mange oppkoblinger i sentralen under tanken at de sjelden vil bli brukt samtidig og dermed ikke skape problemer, men resultatet er ofte ustabile linjer og lavere hastigheter for sluttbrukeren.

Har du noen dokumentasjon på denne påstanden?

Lenke til kommentar
Skal bytte fra Telenor til Tele2. er det noen som har erfaringer med Tele2? Tenker da spesielt på om det er noen somhar negative erfaringer med de, og som fraråder meg å bytte.

På forhånd takk for alle innspill.

Ja! Hadde et bedriftsabonnement (noe jeg vil tro burde regnes som prioritert for ISPer) inntil nylig. Hadde følgende problemer:

- så godt som umulig å nå igjennom til kundeservice

- ganske dårlige websider (var hvertfall en stund der det sto ulik informasjon på de forskjellige sidene)

- ustabile tjenester (spesielt hatt problemer med mail-servere som går ned, men også internett)

- forsøkte MANGE ganger å bestille ekstra e-postadresser, både gjennom fax, telefon og e-post. fikk svar på en del av disse, men det ble likevel ikke gjort noe med. fikk jo noen ekstra etter flere måneder, men det var alt for dårlig.

Kommer ikke på noe mer i farta, men Tele2 er altså ikke en leverandør jeg vil anbefale!

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen probemer med Tele2, bortsett fra de brukte laaaaang tid å på installere linja hos meg. -selv om det mest var Telenor sin skyld.

Men ellers så har jeg hatt bare god erfaringer. Ikke noen problemer med ustabilitet eller noe. Har hastigheten jeg bateler for også.

Lenke til kommentar

agvg: Ja, men ingen som jeg kan dele med andre, desverre.

gromle: Ikke vær så sikker på det - alle 3. parts tjenesteleverandører elsker å skylde på Telenor og min personlige erfaring tilsier at det i 4 av 5 tilfeller er deres egne feil som er skyld i ekstra ventetid, feil på tjenesten etc.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Jeg har tele2 og er ganske fornøyd med de.

I begynnelsen hadde vi problemer med å få installert adsl, vi fikk god hjelp fra tele2, men til slutt viste det seg at Telenor ikke hadde "koblet" oss på sentralen.

har hatt god og stabil linje (700/128) helt siden jeg fikk adsl sist høst

billige er de også...

syns du burde velge tele2 hvis du ikke kan få NGT da

Lenke til kommentar

min erfaring med Tele 2 er:

Du får den linje hastigheiten ned som du betaler for.

Linjehastigheiten opp ligger så vidt over 100kbit som er altfor dårleg.

Ofte nedetid, spessielt på natttid. Ca rundt 20-30 timer i månaden der nettet er nede.

Rotete routing i utlandet. Av og til kjempebra men og ofte veldig dårleg.

Er det nedetid i helgene som skyldes Telenor så MÅ du bare finna deg i å vente til Mandag.

Lenke til kommentar

Har Tele 2, og er veldig fornøyd.

+ De er billige,

+ Rask support (Min erfaring)

+ Oppe for det meste hele tiden

- Kan være "litt" tregt noen ganger.

Har altså svært gode erfaringer med Tele2 sin support, imotsetning til Telenor sin, som ofte blir slik som i "The Julekalender" "Du blir sætt over til en anna en" ;)

Ville nok allikevel vurdert NGT, hvis det er tilgjengelig, siden det er gode opp - hastigheter der

Lenke til kommentar

Hadde dem før på dialup, men dette fungerte svært dårlig. Mye nedetid, overbooking av sentralene, og elendig support. Det frekkeste var en gang jeg fikk opptatt når jeg skulle koble meg til - på suppport fikk jeg vite at jeg pent fikk vente til noen andre logget av, det var jo ikke ubegrenset tilgang. Abo kostet da ca 1000 kr i året + tellerskritt. No wonder jeg sa det opp!

bfisk

Lenke til kommentar

Har hatt TELE2 i litt over et halvt år og er bra fornøyd. Men kommer man fra et par år med Tiscali skal det vel ikke mye til :green:

Men altså, support/kundeservice er jo en helt annen verden. De er helt normalt ordentlige og hjelpsomme, sånn som det skal være :yes:

Det var noen hastighets-problemer den første tiden men det er i orden nå og jeg fikk meget gode rabatter på det. De hjalp meg også å komme unna Tiscali som tydeligvis ikke fant seg i at jeg sa opp. De tullingene.

Hva du enn gjør, aldri velg Tiscali. De er direkte useriøse.

Lenke til kommentar
Skal bytte fra Telenor til Tele2. er det noen som har erfaringer med Tele2? Tenker da spesielt på om det er noen somhar negative erfaringer med de, og som fraråder meg å bytte.

På forhånd takk for alle innspill.

Har hatt Tele2 nå i noen mnd og er veldig fornøyd. Hastighet og oppetid har vært upåklagelig.

Jeg ser ikke noe spesielt som skulle tale imot i alle fall. Kan sikkert få bedre linje hvis man betaler mer. Men slik er det vel alltid.

Lenke til kommentar
gromle: Ikke vær så sikker på det - alle 3. parts tjenesteleverandører elsker å skylde på Telenor og min personlige erfaring tilsier at det i 4 av 5 tilfeller er deres egne feil som er skyld i ekstra ventetid, feil på tjenesten etc.

Og til deg siddis:

Har Tele2 Large, og der får jeg den opphastigheten jeg skal ha. Nedetid eller heller inget problem. Har hatt maskinen stående på nett konstant siden i oktober, og har kun vært ett par tre ganger jeg har nedetid.

Ja jeg vet det er lett å skylde på Telenor. Men i dette tilfellet var det Telenor som rota nå j***** med adressene. Så den dagen installatøren skulle komme, så ringte han fra en annen kant av byen og lurte på hvor jeg bodde. Og han var veldig motvillig til å løfte en finger for å retta opp adresse-feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...