Venin Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Sjalottløk skrev (På 21.11.2022 den 19.47): Ja. Har ikke sett noe iallefall. Vurderer denne eksterne 8TB'en til 1295 og så ta ut disken. https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/lagring/ekstern-harddisk-hdd/seagate-expansion-stasjonar-harddisk-8tb/347320 Det som er litt kjedelig er at hvis den konker etter 4,5 år så må du putte den tilbake i 'kabinettet' for å reklamere på den. 😋 Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 1 minute ago, Venin said: Det som er litt kjedelig er at hvis den konker etter 4,5 år så må du putte den tilbake i 'kabinettet' for å reklamere på den. 😋 Det som er kjedelig er vel hvis det skjer etter 5,5 år. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Jo, jo, men det spørs vel om du klarer å få noe som helst tilbake på reklamasjon etter å ha gjort det denne videoen viser? https://www.youtube.com/watch?v=G0DevtBXP6A&ab_channel=accessrandom Lenke til kommentar
Venin Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Uten å vite noe om NAS-egnethet, tror jeg kanskje jeg heller ville kjøpt noe sånn som denne til 1700,-: https://www.dustinhome.no/product/5011095861/ Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Skjer det etter 5,5 år så er det vel en fin grunn til å kjøpe noe nytt. Jeg synes det er småkjedelig når det skjer etter ?,? år og jeg ikke kan finne kvitteringen. Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 1 minute ago, Venin said: Jo, jo, men det spørs vel om du klarer å få noe som helst tilbake på reklamasjon etter å ha gjort det denne videoen viser? https://www.youtube.com/watch?v=G0DevtBXP6A&ab_channel=accessrandom Fair enough.. hehe. Første gang jeg har sett at man bryter garantien ved å plukke ut disken. Har gjort det et par ganger før på 2,5". Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Har holdt et øye på noen outlet-produkter. Prisene har ikke rørt seg en millimeter. Men det har produktene, så folk sjekker og kjøper mer enn vanlig. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 36 minutes ago, Sjalottløk said: Fair enough.. hehe. Første gang jeg har sett at man bryter garantien ved å plukke ut disken. Har gjort det et par ganger før på 2,5". Garantien, kanskje, men ikke reklamasjonsretten. 2 Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Snurredisk fortsatt? Uff, forferdelig leven. Sluttet med det for lenge siden. Kunne ha vurdert det om de sto i et lukket skap eller helst i et annet rom. Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 1 minute ago, Musefella said: Snurredisk fortsatt? Uff, forferdelig leven. Sluttet med det for lenge siden. Kunne ha vurdert det om de sto i et lukket skap eller helst i et annet rom. Blir ganske dyrt å lagre media på SSDer. Har selv satt PC'en i kottet, så litt støy er ikke noe problem. Ryker forøvrig på siste SATA-kontakten hvis jeg kjøper en disk til. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) On 11/21/2022 at 7:47 PM, Sjalottløk said: Ja. Har ikke sett noe iallefall. Vurderer denne eksterne 8TB'en til 1295 og så ta ut disken. https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/lagring/ekstern-harddisk-hdd/seagate-expansion-stasjonar-harddisk-8tb/347320 Takk for tipset, tenkte å hente den selv, men når jeg kommer til butikken finner jeg en Toshiba N300 10TB til samme pris fordi den var returnert på åpent kjøp. Så da slapp jeg å operere den ut, pluss at det ble en CMR disk istedenfor hva som enn befinner seg i den andre. 👌 Endret 23. november 2022 av Tåkefyrste 1 Lenke til kommentar
Robotix Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Rimeligste M.2 4TB NVME SSD (PCIe 3.0) jeg har funnet til 3499,- kroner. https://www.proshop.no/SSD/Crucial-P3-SSD-4-TB-PCIe-30-NVMe/3091250 Jeg har bestilt denne og et eksternt "kabinett" til den. Skal brukes som backup til å ha i lomma på jakken mens jeg er ute. Alle bilder, dokumenter, filmer, musikk, alt som er viktig. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Musefella skrev (2 timer siden): Snurredisk fortsatt? Uff, forferdelig leven. Sluttet med det for lenge siden. Kunne ha vurdert det om de sto i et lukket skap eller helst i et annet rom. Har man mye man skal lagre er det fortsatt en del billigere med snurredisk vs SSD. 1 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) tommyb skrev (6 timer siden): Skjer det etter 5,5 år så er det vel en fin grunn til å kjøpe noe nytt. Jeg synes det er småkjedelig når det skjer etter ?,? år og jeg ikke kan finne kvitteringen. Mine 4 Samsungdisker på 750gb hver har en rød dott på SMART. Kvittering borte, nettbutikken lagt ned for 10år siden, levd i +-15 år, lever forsåvidt ennå med 24/7 drift.. Endret 23. november 2022 av Caddy Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Lenge siden snurredisker bråkte, og om den lager bråk, så er det på tide å bytte den ut. Som regel er det vibrasjoner på grunn av at du har montert disken metall mot metall. Ja, det kommer lyder fra den, men dette overdøves av vanlig støy, så med mindre du har en hel server... Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) Hvilken router til 1000-lappen eller så er best i år til? Sett på de to Asusene på Komplett (#1 #2), samt TP-link (#3)på Elkjøp. Er XT8 verd å legge på ekstra kronasjer? Eller er TP-link vel så bra som de øvrige? Endret 24. november 2022 av edge Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 jeg har egentlig ikke noe på ønskeliste, men liker å kikke på tilbudene. det slår meg at det er veldig mye produkter der ute man ikke aner hva er for noe, eks så blir liksom litt "voksenopplæring" å følge med 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 10 minutes ago, Mr.M said: jeg har egentlig ikke noe på ønskeliste, men liker å kikke på tilbudene. det slår meg at det er veldig mye produkter der ute man ikke aner hva er for noe, eks så blir liksom litt "voksenopplæring" å følge med Er det ikke innlysende at dette er en de-polarisert tosylindret hyseflipper med turbo-pluff for venstrehendte? 2 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Aetius skrev (15 minutter siden): Er det ikke innlysende at dette er en de-polarisert tosylindret hyseflipper med turbo-pluff for venstrehendte? eller noe i den duren Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) Musefella skrev (7 timer siden): Snurredisk fortsatt? Uff, forferdelig leven. Sluttet med det for lenge siden. Kunne ha vurdert det om de sto i et lukket skap eller helst i et annet rom. Snurredisker er ypperlig til masselagring. Har 72 TB - alt i Seagate Exos enterprise disker - i serveren og jeg vil gjerne opp på 100+ TB fur teh lulz så jeg har et par Seagate Exos X16 / X18 disker til på ønskelisten. I alt 6 disker stående i en Fractal R6 kabinett bak TVen i stuen, og det er ingen støy å merke så jeg tror det er på tide å oppdatere seg mht. diskstøy. EDIT: Med mindre du har WD Black - de knitrer og knatrer villig vekk under last fortsatt. Endret 23. november 2022 av PaladinNO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå