Populært innlegg Labelle Skrevet 10. november 2022 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. november 2022 Påtide med årets Black Friday, Black Week, Cyber Monday og Singles day tråd? Tenkte vi kunne bruke denne til å dele og tipse hverandre om gode deals. Let the game begin 21 2 2 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 11. november 2022 Rapporter Del Skrevet 11. november 2022 (endret) Ikke stol noe på prisjakt.no sin prishistorikk. Husk at prisjakt.no har mye misvisende prishistorikk. Altså førpriser, som varen aldri har vært solgt for. Da mener jeg laveste pris i prishistorikk. Har ofte opplevd at prisjakt.no har vist god pris på en vare. Så har det vært noe annet enn varen i prisguide når man går til nettbutikken. Altså mye feil linking til annet enn varen. Eksempler på feil jeg har erfart (er et hav å ta av): En borrmaskin er 400 kr billigere, når man klikker inn til nettbutikken er det ikke borrmaskinen, men batteripakke til den. Et nettbrett var 500 billigere, klikket inn, det var da panelet til nettbrettet. En vare er billigst, klikker til butikken og varen koster mye mer der enn prisguide sier. Klikker og kommer til vare som står utsolgt i evighet. Kanskje bare en vare? Klikker og kommer til vare som har en skade og derfor billig. Alle eksempler gir feil laveste pris, på historikk. År et år bommer så tek.no/VG (samme eier av prisjakt) på å nevne at varen har vært billigere før, i artikler omkring BF. - Uten å kunne redegjørefor om det faktisk er sant. Prisjakt har heller ikke funksjon for å varsle feil. Altså enkelt rapportere at varen his prisjakt lenker til noe annet i den aktuelle nettbutikk. Det er kritikkverdig og kunne forbedret tjenesten mye. Forøvrig har mye av mine innkjøp skjedd i fysisk butikk, til priser under nettbutikker. Da også under laveste pris på prisjakt. Endret 12. november 2022 av plankeby 4 4 Lenke til kommentar
hatredFan911 Skrevet 13. november 2022 Rapporter Del Skrevet 13. november 2022 Hvordan ser bruktmarkedet ut etter BF? Lurer litt på å titte her i år, men usikker på når folk gidder å liste varen sin etter BF/nykjøp rusen. Det er kanskje ikke det å selge sin eldre mobil/PC som står på første prio når en har hamstret på BF, men å få varen og kose seg? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. november 2022 Rapporter Del Skrevet 13. november 2022 Singles Day var en relativt skuffende affære i år må sies, generelt lite og ikke spesielt gode tilbud. For håpe på litt mer futt nærmere black friday. 1 Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 14. november 2022 Rapporter Del Skrevet 14. november 2022 (endret) plankeby skrev (På 11.11.2022 den 19.59): Ikke stol noe på prisjakt.no sin prishistorikk. ... Prisjakt har heller ikke funksjon for å varsle feil. Altså enkelt rapportere at varen his prisjakt lenker til noe annet i den aktuelle nettbutikk. Det er kritikkverdig og kunne forbedret tjenesten mye. Det er en rapporter feil knapp for hver prislinje om du ekspanderer butikkinformasjonen. Men ja, det kunne vært tydeligere. Endret 14. november 2022 av Deimos_Anomaly 2 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. november 2022 Rapporter Del Skrevet 15. november 2022 Prisjakt er ikke 100%, men butikkene er knapt 20% For de som vil spare mye, skriv ned førprisen på det du skal kjøpe, og kjøp når det passer lommeboken. Jeg har flere lister på prisjakt og vet hva produkter har kostet.. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. november 2022 Rapporter Del Skrevet 15. november 2022 On 11/10/2022 at 11:22 PM, Labelle said: Let the game begin Det er forsåvidt riktig, men enda mer riktig hvis du legger US$ 149 til prisen ... Lenke til kommentar
ali q Skrevet 15. november 2022 Rapporter Del Skrevet 15. november 2022 plankeby skrev (På 11.11.2022 den 19.59): Ikke stol noe på prisjakt.no sin prishistorikk. Husk at prisjakt.no har mye misvisende prishistorikk. Altså førpriser, som varen aldri har vært solgt for. Da mener jeg laveste pris i prishistorikk. Har ofte opplevd at prisjakt.no har vist god pris på en vare. Så har det vært noe annet enn varen i prisguide når man går til nettbutikken. Altså mye feil linking til annet enn varen. Eksempler på feil jeg har erfart (er et hav å ta av): En borrmaskin er 400 kr billigere, når man klikker inn til nettbutikken er det ikke borrmaskinen, men batteripakke til den. Et nettbrett var 500 billigere, klikket inn, det var da panelet til nettbrettet. En vare er billigst, klikker til butikken og varen koster mye mer der enn prisguide sier. Klikker og kommer til vare som står utsolgt i evighet. Kanskje bare en vare? Klikker og kommer til vare som har en skade og derfor billig. Alle eksempler gir feil laveste pris, på historikk. År et år bommer så tek.no/VG (samme eier av prisjakt) på å nevne at varen har vært billigere før, i artikler omkring BF. - Uten å kunne redegjørefor om det faktisk er sant. Prisjakt har heller ikke funksjon for å varsle feil. Altså enkelt rapportere at varen his prisjakt lenker til noe annet i den aktuelle nettbutikk. Det er kritikkverdig og kunne forbedret tjenesten mye. Forøvrig har mye av mine innkjøp skjedd i fysisk butikk, til priser under nettbutikker. Da også under laveste pris på prisjakt. Både Prisjakt og Prisguiden har enorme mangler når det gjelder forskjellige produktmodeller som linkes som om de er like, eller "supertilbud" som er umulige å kjøpe siden de var utsolgt selv før prisen ble dumpet. Og for å ikke glemme; Ingen av de skraper f.eks. Elfa som jeg har brukt siden før jeg begynte på videregående i 2004, som ofte er de eneste med f.eks. diverse Raspberry Pi på lager (og selv med sending fra Nederland så er det jo faen meg raskere enn innelandspost innad i Kongeriket).. Og selv hvis du finner rapporter-knapp på alle sku'ene som du klikker på og ender opp med å se et helt annet produkt så gjør de ikke noe med det uansett. Det er faktisk så elendig blitt at jeg har egne changedetection.io instanser kjørende for å få korrekte e-postvarslinger på mye forskjellig. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 15. november 2022 Rapporter Del Skrevet 15. november 2022 plankeby skrev (På 11.11.2022 den 19.59): Ikke stol noe på prisjakt.no sin prishistorikk Også greit å være klar over at Prisjakt, Prisguiden mfl. selv er kommersielle aktører som tar seg betalt (fra nettbutikkene) for å vise produkter fra de samme nettbutikkene. «Så, Minikjeden AS, dere vil ikke betale for at vi skal vise deres produkter når noen søker på produktene dere selger? Too bad for you.» I og for seg ikke noe galt i det (å skulle tjene penger på å vise produkter fra andre virksomheter i en søketjeneste) men det står bare underforstått på sidene deres at de ikke viser resultater fra alle (norske) nettbutikker. Prisjakt: «Prisjakt tjener penger på å inngå avtaler med butikker og ta betalt av dem hver gang du klikker deg videre til dem.» 1 Lenke til kommentar
nosgis Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 (endret) Elkjøp sitt Black Week salg for VIP-medlemmer begynner i morgen kl. 9. Endret 16. november 2022 av nosgis Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 Har dere noen konkrete ting dere planlegger å få kjøpt, ved bra nok tilbud, folkens? Lenke til kommentar
Nuttin Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 Det er vel ingen i 2022 som tror de får noen tilbud i butikken? Det er forferdelig naivt å tro det, da alle priser er basert på kjøpekraft og ikke produksjonskostnader pluss profitt, og profitten er forskjellig fra land til land. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 Trenger ingenting, så jeg har ikke planer om å handle noe. Jeg syns godt dagligvarekjedene kunne slengt seg på. 30% på alt på Kiwi, se det hadde vært noe! 4 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 Google Pixel 6a til 2990 kr hos Elkjøp er rått! Kjøpte denne telefonen til modern når den kostet 5000 kr, og jeg synes den leverte mye for pengene da. Sitter selv med en iPhone 14 Pro, men vurderer en Pixel 6a som en ekstra telefon for kamera, etc.. Lenke til kommentar
Squares Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 (endret) Håper på et meget bra tilbud på proteinpulver og kanskje en bedre datamus. Tror egentlig ikke det blir noe kjøp men skal følge med. Hele opplegget har vært skuffende de siste to årene for min del. Endret 16. november 2022 av Squares Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 (endret) :utakt skrev (17 minutter siden): Jeg syns godt dagligvarekjedene kunne slengt seg på. 30% på alt på Kiwi, se det hadde vært noe Det hadde vært noe. Du, bruker du kollektivt i Oslo? Rabatt på Ruter-månedsbilett for alle! Litt over 300 kr å spare for voksenbillett For meg som bruker en del kollektivt, så var det en nice kampanje. https://ruter.no/nyheter/rabatt-pa-30-dagersbillett Endret 16. november 2022 av Gaea 6 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 Gaea skrev (48 minutter siden): Har dere noen konkrete ting dere planlegger å få kjøpt, ved bra nok tilbud, folkens? Sole F65 Tredemølle til 18k, det den er på tilbud for i Sverige, men de sender ikke til Norge, og butikken er helt sør i Sverige. Så jeg får se om den settes ned i Norge... samme butikkjede. John Wick 1-3 for 600, omtrent det samme som den koster i utlandet. (Koster nå 800) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 Philips har BF tilbud til medlemmer, dyrere enn vanlig pris hos elektrokjeder. (Kun sjekket 1 produkt, multigroom 9000) Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 Dubious skrev (30 minutter siden): Sole F65 Tredemølle til 18k, det den er på tilbud for i Sverige, men de sender ikke til Norge, og butikken er helt sør i Sverige. Så jeg får se om den settes ned i Norge... samme butikkjede. John Wick 1-3 for 600, omtrent det samme som den koster i utlandet. (Koster nå 800) Smart, husker du sa i en annen tråd at du var på jakt etter tredemølle, skal gi deg et vink om jeg ser den er satt ned til en bra pris. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 16. november 2022 Rapporter Del Skrevet 16. november 2022 Dubious skrev (2 timer siden): Sole F65 Tredemølle til 18k, det den er på tilbud for i Sverige, men de sender ikke til Norge, og butikken er helt sør i Sverige. Så jeg får se om den settes ned i Norge... samme butikkjede. John Wick 1-3 for 600, omtrent det samme som den koster i utlandet. (Koster nå 800) Sjekk ut NordicTrack Commercial 2450. Virkelig god mølle. Har skrevet om den her. https://pulssonen.no/artikler/nordictrack-commercial-2450-anbefaling/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå