Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Joda, oppløsningen må ned, men du vil ikke klare å konkurere med et ekte TV i billedkvalitet. Alternativet er jo de nye LCD tv'ne som er laget for begge format. Vær snill og ikke tillegg mine synspunkt så stor vekt, er på tynn is her.

Litt usikker på om dette er fakta, jeg mistenker at tv ser bedre ut fordi det er dårligere, om du skjønner hva jeg mener, feil i bildet synes dårligere på tv, fordi oppløsningen er så lav, og bildet så uklart. Er det noen som kan bekrefte dette? Monitorer er jo bedre enn tver på de fleste parametre jeg kan tenkte meg.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Connect3D Radeon 9800SE All-In-Wonder gå for dette skjermkortet det veldigt bra

Hva slags tv kort mener du at jeg skal kjøpe da? Pinnacle PCTV Pro?

Jeg har begge korta og er mest fornøyd med Winfast TV 2000 XP Expert edition. Der litt smartere funksjoner på dette kortet. Men les testene på dinside alt som står der stemmer for min del bare at jeg ikke har meket noe som helst bakgrunstøy på noen av kortene. :thumbup:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=94615

Pinnacle PCTV Pro (2003) selv, er bra lyd og bilde men hvis man skal ta opp fra tv blir det ganske dårlig bilde. http://www.dinside.no/php/art.php?id=85995

Lenke til kommentar
Joda, oppløsningen må ned, men du vil ikke klare å konkurere med et ekte TV i billedkvalitet. Alternativet er jo de nye LCD tv'ne som er laget for begge format. Vær snill og ikke tillegg mine synspunkt så stor vekt, er på tynn is her.

Litt usikker på om dette er fakta, jeg mistenker at tv ser bedre ut fordi det er dårligere, om du skjønner hva jeg mener, feil i bildet synes dårligere på tv, fordi oppløsningen er så lav, og bildet så uklart. Er det noen som kan bekrefte dette? Monitorer er jo bedre enn tver på de fleste parametre jeg kan tenkte meg.

AtW

Jeg ser tv på min lcd skjerm på full oppløsning og det blir bra. Noen kanaler er bedre enn andre å se på. Men hvis man vil ha super kvalitet så er digital tv kort mye bedre å satse på. Dette korte er perfekt for å si det mildt. Har sett på tv på pc'n til en kamerat og ble imponert over kvaliteten på bilde å på opptaket fra tv, jeg kjøper et når lønningen kommer :yes:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...54&l=2&lantall=

Lenke til kommentar

Jeg endret på opsettet:

116436 Seagate Barracuda 7200.7 80GB

595,80

116755 Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in

450,45

119138 Pinnacle PCTV SAT CI

1 595,00

116451 Crucial PC3200 DDR-DIMM 256MB CL3 5ns

408,58

116244 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz

760,54

119307 Chieftec Strømforsyning M-ATX 230W (P-4)

318,50

122199 EPoX EP-8RGM2i hovedkort Socket A DDR

- nForce2-IGP/MCP, m-ATX, VGA, LAN, Tv-Out

681,59

Totalt: 4 810,46

Hva synes dere om dette?

Jeg må også kjøpe noe casemod greier og MYE plexi :devil:

Edit: Prisene og produktene er hentet fra komplett.no

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar
Jeg endret på opsettet:

116436 Seagate Barracuda 7200.7 80GB

595,80

116755 Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in

450,45

119138 Pinnacle PCTV SAT CI

1 595,00

116451 Crucial PC3200 DDR-DIMM 256MB CL3 5ns

408,58

116244 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz

760,54

119307 Chieftec Strømforsyning M-ATX 230W (P-4)

318,50

122199 EPoX EP-8RGM2i hovedkort Socket A DDR

- nForce2-IGP/MCP, m-ATX, VGA, LAN, Tv-Out

681,59

Totalt: 4 810,46

Hva synes dere om dette?

Jeg må også kjøpe noe casemod greier og MYE plexi :devil:

Edit: Prisene og produktene er hentet fra komplett.no

Er enung med dette her ja, tror du blir fornød med det oppsettet det ja. men syn egentlig at du burde gå for en psu med min 250w for stabilitetens skyld da :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror dere lydkortet og skjermkortet som er inntigrert på hovedkortet er bra nok(i massevis) for htpc bruk, eller burde jeg kjøpe noe litt kraftigere ved siden av?

Synes dere dette blir bra, eller burde jeg endre på noen ting??

Vær sp snill å si ifra hvis det er noe :thumbs: ..

Takker og bukker....... :D

Lenke til kommentar

Kjem litt an på ka skjerm du skal bruke den til. Dersom det er ein ordinær tv er nok dette greit nok. Dersom du derimot skal bruke den sammen med ein prosjektor eller flatskjerm ville eg nok satset på et separat skjermkort, f.eks. Radeon 9200 som gir mykje bilde for pengene.

Onboard lydkort er også forsåvidt greit nok, men du bør sikre at du har mulighet for å bytte til et separat kvalitetskort seinere. Dersom du kobler til eit bra stereoanlegg ville eg nok absolutt her satset på eit litt skikkelig separat lydkort.

Onboard lyd og skjermkort er aldri det heilt store, og kan forrige utbyttet av ein HTPC ganske mykje.. men som sagt, til ein vanlig tv holder det forsåvidt.

Lenke til kommentar
Kjem litt an på ka skjerm du skal bruke den til. Dersom det er ein ordinær tv er nok dette greit nok. Dersom du derimot skal bruke den sammen med ein prosjektor eller flatskjerm ville eg nok satset på et separat skjermkort, f.eks. Radeon 9200 som gir mykje bilde for pengene.

Onboard lydkort er også forsåvidt greit nok, men du bør sikre at du har mulighet for å bytte til et separat kvalitetskort seinere. Dersom du kobler til eit bra stereoanlegg ville eg nok absolutt her satset på eit litt skikkelig separat lydkort.

Onboard lyd og skjermkort er aldri det heilt store, og kan forrige utbyttet av ein HTPC ganske mykje.. men som sagt, til ein vanlig tv holder det forsåvidt.

Her ser du linken til hk. Som dere kan se står det at grafikk kontrolleren er av type NVidia GeForce4 MX. Er ikke det bra nok?

Lydkortet kan jeg forstå :yes: .

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare et tilfelle å referere til, men jeg bygde tre maskiner med samme skjerm for en stund siden. To med Radeon 9800 og en med nForce2 med integrert grafikk. Bildet ble betraktelig mye dårligere på den med integrert grafikk. Jeg har som sagt kun dette ene tilfellet å vise til, så det kan jo hende skjermen var dårlig e.l.

Men jeg er ikke i tvil om at et rimelig Radeonkort hadde vært en veldig bra løsning.

Lenke til kommentar
Nå har jeg bare et tilfelle å referere til, men jeg bygde tre maskiner med samme skjerm for en stund siden. To med Radeon 9800 og en med nForce2 med integrert grafikk. Bildet ble betraktelig mye dårligere på den med integrert grafikk. Jeg har som sagt kun dette ene tilfellet å vise til, så det kan jo hende skjermen var dårlig e.l.

Men jeg er ikke i tvil om at et rimelig Radeonkort hadde vært en veldig bra løsning.

Hva mener dere at jeg skal ta da? Et Ati radeon 9200 kort eller må det være bedre?

Skal jeg kjøpe et nytt lyskort, eller skal jeg bruke det som er på?

Som sagt skal ikke dette være et high-end system. Bare et system som skal bli brukt med en tft skjerm og et 2,1 surround system.

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...