Gå til innhold

Anbefalte innlegg

:thumbs: Pappa ville ha tv på det nye kjøkkenet. Siden vi har en bra skjerm på den nye pc`n tenkte jeg ut en måte å få han til å kjøpe en htpc :yes: Skjermen er en Hp 18 tft skjerm, som jeg synes er jevelig bra. Tenkte på å kjøpe en vanlig crt skjerm til den vanlig pc`n og bruke tft skjermen på en HPTC. Tenkte at jeg skulle kjøpe nye HPTC komponenter og legge alle hw komponentene i et slags skap og henge tft skjermen på veggen.

Hva slags komponenter synes dere jeg skal kjøpe?

Har kommet med et forslag selv.

AST/Logitech Fjernkontroll Vendur kr 295 ( kan sløyfes)

Hercules SMART TV Stereo w/RC Komplett kr 618

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in Komplett kr 450

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Komplett kr 136 (kan sløyfes)

Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR Komplett kr 673

Seagate Barracuda 7200.7 80GB Komplett kr 595

Lian Li drevramme for 3 stk. 3,5" drev Microplex kr 90

Lian Li hovedkortbrett Microplex kr 245

Fortron/Source, 350W, ATX12V Microplex kr 595

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Komplett

Crucial PC3200 DDR-DIMM 256MB CL3 5ns Komplett kr 408

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA (DEMO) Komplett kr 591

Hva synes dere? Burde ikke overstige så mye mere pæng enn det jeg har satt opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU'n er overkill, holder masse med en xp2000+

kan også spare en 100 lapp på billiger ram.

du trenger ikke floppy.

gå ned til 300w psu, holder i masse vis.

bruk heller de ekstra lappene på et bra tv kort! det er absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Grafikkortet har en innebygd tv-tuner og analog tv-utgang dusuten kommer kortet med fjernkontroll, og har fleksibel tv utgang av god kvalitet.

men det kortet som du henviste til i linken ovenfor så veldig bra ut!

Men nå yter jo 9800 SE omtrent d samme som 9600 np så da synes jeg det ikke er verdt penga.... Det innebygde tv-kortet kan umulig være bedre enn et pinnacle sitt kort jeg henviste til... Dessuten synes jeg d er overkill og ha et 9600 np kort i PC`n uansett... Jeg synes faktisk at det er litt overkill med det ati radeon 9200 kortet jeg hadde som forslag fra starten av topicen , men det er da litt subjektivt.. Bra at du byttet nick Omy :thumbs:

Lenke til kommentar
Har jeg misforstått, eller skal du bruke en 18" skjerm til HTPC-bruk? :wow:

Uansett, www.avforum.no har en egen kategori for HTPC. Og på www.avsforum.com finner du ekstremt mye. Lykke til! :)

Ja hadde tenkt på det. .... Takk for linkene :yes: Men hva synes dere om ide`en? Den skal brukes på det nye kjøkkenet til pappa.

Lenke til kommentar
Hmmm, et TV bilde blir aldri veldig bra på en PC skjerm (har noe med TV oppløsning kontra PCskjerm oppløsning), sikkert mange som kan mer enn meg om dette.

hmm... har et påeng der, men hvis jeg endrer skjermoppløsninga på pc`n til ...... tja 800*600 når jeg skal se på film, tror du det ikke blir bra kvalitet da?.... Husker at jeg hadde noen fururama episoder på pc`n i LAAAAAAV kvalitet. Det jeg gjorde da var å sette oppløsninga på 800*600 og det ble MYE bedre..... Takk for svar. :yes:

Lenke til kommentar

å kjøre så lav oppløsning på en lcd skjerm tror ikke jeg er særlig bra. En lcd er beregnet for en oppløsning, og på en 19" regner jeg med at denne er noe helt annet enn 800x600.

Ved å bygge et htpc så vil du jo få ganske så bra bilde, så da er det viktig å benytte seg av den kvaliteten du kan få. En prosjektor er vel en fin start;)

Lenke til kommentar
å kjøre så lav oppløsning på en lcd skjerm tror ikke jeg er særlig bra. En lcd er beregnet for en oppløsning, og på en 19" regner jeg med at denne er noe helt annet enn 800x600.

Ved å bygge et htpc så vil du jo få ganske så bra bilde, så da er det viktig å benytte seg av den kvaliteten du kan få. En prosjektor er vel en fin start;)

Hehehe.... i kjøkkenet... trukke det :p

Lenke til kommentar

Hva tenger du egentlig på et kjøkken da? Mulighet for opptak? Musikk avspilling?

Tror det beste vil bli å kjøpe en dvd spiller med støtte for mp3 og divx, eventuelt en xbox.

Lenke til kommentar

Hva tenger du egentlig på et kjøkken da? Mulighet for opptak? Musikk avspilling?

Tror det beste vil bli å kjøpe en dvd spiller med støtte for mp3 og divx, eventuelt en xbox.

Spørsmålet er vell heller: Hva pappa trenger det til. I steden for å kjøpe en dyr tft skjerm med tv-tuner kjøper jeg noen HW deler til han slik at han får deg en tv med opptaker, radio, dvd spiller osv, osv, til nesten den samme prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...