Gå til innhold

Russland

frowe

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det er noen fler som har vært i Russland???

Var der for første gangen i mitt liv i Desember ?

syntes forskjellen var så enorme som det kan bli, vi dro inn til Murmansk via Storskog grensestasjon i Kirkenes.

alle kjørte Lada :D , de russiske grensesoldatene spurte om mat og norske Kroner

prisnivået var jo på en helt annen planet, ca 6 kr for 20 prince og ca 35 kr for 1L Vodka :cool: , og alle bodde i blokker, ingen privathus å se :p

men også mye fattigdom :mad:

så jeg bare lurte på om det er flere som har vært der borte??

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=204790

står litt om turen i VG

Endret av frowe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var til St. Petersburg i Oktober 2000, og det var en opplevelse uten like. Grensevaktene var bøge i og for seg, da de faktisk TOK røyken vi hadde liggendes inne i bussen når de undersøkte den! Men men, vi rike ungdommer ifra Norge HAR råd til å miste en pakke røyk eller 10. Men ja, mye tigging, og da ikke bare ifra gatebarn.

En ting skal Russland ha og det er for sin utrolige kulturarv, og det at de har tatta vare på den opp igjennom alle disse årene. Ting som Eremitaget (Vinterpalasset) var noe av det mest utrolige jeg noensinne har vært og sett :thumbup:

Endret av Sakris
Lenke til kommentar
Jeg var til St. Petersburg i Oktober 2000, og det var en opplevelse uten like. Grensevaktene var bøge i og for seg, da de faktisk TOK røyken vi hadde liggendes inne i bussen når de undersøkte den! Men men, vi rike ungdommer ifra Norge HAR råd til å miste en pakke røyk eller 10. Men ja, mye tigging, og da ikke bare ifra gatebarn.

En ting skal Russland ha og det er for sin utrolige kulturarv, og det at de har tatta vare på den opp igjennom alle disse årene. Ting som Eremitaget (Vinterpalasset) var noe av det mest utrolige jeg noensinne har vært og sett :thumbup:

vet ikke åssen det var i ST.Petersburg, men i Murmansk, bodde alle i Høyblokker og ingenting annet, samtidig som naturen er det samme som månelandskap, så det blir snodig å se på ;) , på nesten alle høyblokkene var det fortsatt malt CCCP på kortsiden av blokka.

ungutter på 10-12 år sto på utsiden av hotellet og tigget om morgene også :cry:

men kommere aldri til å glemme den turen, en opplevelse for livet, skal nok ta en tur senere også.

he he vi hadde det motsatte problemet meg grensevaktene, de prøvde å selge oss sigaretter :wow:

Lenke til kommentar
Ikke umulig! Nei, jeg skjønner de godt der borte! og dessuten, vi som sitter såpass godt her i Norge har INGEN grunn til å klage over at de tar de heller. Vi har RÅD til det, de har ikke det!

ja sant nok det, de har jo ikke råd til å kjøpe sine egene produkter derborte ,så det må vi tåle :no:

Lenke til kommentar
Vi var sikkert uheldig med der vi var og menneskene rundt. Har hørt at moskva er nedsig mens st.petersburg er kult.

okey, jeg har kun vært i Murmansk og de små byene som ligger rundt der, men landet virket inntresant, så jeg vil prøve og utforske mer til Sommeren :green:

Endret av frowe
Lenke til kommentar
Jeg har vært 2 m inne i russland...teller det? har vært over elva i grense jacobselv der grensa går. Fikk meg en laks til og med. Men det er masse herrens år

he he, var heldig da som ikke ble oppdaget, det er stregt forbudt å krysse grensa andre steder enn Storskog, og at man må ha Visum, var selv i milltæret veg GSV så jeg vet å strengt det var der oppe ;)

Lenke til kommentar
Har alltid drømt om å reise til kola halv øya. Fiske laks og daffe i den urørte naturen.

:love:

Ja jeg kjørte forbi Kola by, som er starten på Kolahalvøya :p

:wow: Uten å fiske?

:angry:

Ja det er ikke noe særlig å Fiske i Nord-vestrussland i Desember, er iskaldt der oppe da, og bare is og mørketid :cool:

Lenke til kommentar
he he, var heldig da som ikke ble oppdaget, det er stregt forbudt å krysse grensa andre steder enn Storskog, og at man må ha Visum, var selv i milltæret veg GSV så jeg vet å strengt det var der oppe ;)

Jepp da var han heldig. Har vært en liten tur over grensen jeg og..men fikk aldri tid til å dra på skikkelig tur da GSV (eller hvem det nå var) arrangerte dette. Litt dritt, for hadde veldig lyst å dra...men kanskje jeg tar meg en tur om et år eller to..

Lenke til kommentar

Jepp da var han heldig. Har vært en liten tur over grensen jeg og..men fikk aldri tid til å dra på skikkelig tur da GSV (eller hvem det nå var) arrangerte dette. Litt dritt, for hadde veldig lyst å dra...men kanskje jeg tar meg en tur om et år eller to..

Anbefales på det sterkeste å reise over, reiste over i desember jeg, nesten 8 år etter at jeg dimmiterte der oppe, utolig inntresant :D

Endret av frowe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...