minim Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 ali q skrev (2 timer siden): Og da er det på sin rett at du selv betaler for den bruken, imens de som klarer og gidder å bruke appen slipper å betale for din gammeldagse bruk av mobiltelefonen din Den nye løsningen er regelrett søppel i forhold til den raske løsningen med en kort pin kode. De som kom på at man måtte inn med fullt passord og fikk gjennomslag for det burde bli satt i kundeservice skranken til bakid nå som straff. 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 BankID brikken funker enda som den skal 😄 Logget inn på nettbank siden ehh 2005? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 Jeg har både appen og BankId på mobil. Ingen tvil om hva jeg foretrekker, BankId på Mobil. Mye kjappere å logge inn 1 1 Lenke til kommentar
bbios Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 Sharpings skrev (1 time siden): For oss som har mer enn en bank er situasjonen slik at vi må nå bruke 2 apper. For bankene er ikke enige om hvilken app som skal brukes. Æ bruker appen fra sparebanken til alle mine andre banker.. Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 bbios skrev (1 minutt siden): Æ bruker appen fra sparebanken til alle mine andre banker.. Det er jo bra for deg. Nordea har dessverre bestemt seg for å bruke en helt egen app. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 2 hours ago, Mannen med ljåen said: BankID på mobil var grusomt ustabil. Genialt når det funker, men det funker bare 1 av 4 ganger. Ofte får jeg aldri de to ordene, eller jeg trykker ok uten at noe skjer. Da må jeg vente flere minutter før den timer ut og jeg får prøve på nytt. Byttet omsider til appen, den er dønn stabil. De faser ut BankID på mobil på grunn av ustabilitet. Som jeg har opplevd i flere år på flere ulike telefoner og teleoperatører. Endelig virker det. bankid på mobil har vært mye mer stabilt enn app løsningen har vært hos meg, appen har kræsjet mye på min mobil. 1 Lenke til kommentar
bbios Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 Sharpings skrev (12 minutter siden): Det er jo bra for deg. Nordea har dessverre bestemt seg for å bruke en helt egen app. Men da så, trudde man kunne bruke sparebanken appen til alle, sånn som Bank id på mobil kunne.. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 Sharpings skrev (27 minutter siden): Det er jo bra for deg. Nordea har dessverre bestemt seg for å bruke en helt egen app. Går fint an å logge inn på Nordea med BankID app. Du må velge BankID, og velge BankID app i neste vindu. Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 RRhoads skrev (2 minutter siden): Går fint an å logge inn på Nordea med BankID app. Du må velge BankID, og velge BankID app i neste vindu. Ja, nå går det. men etter hvert vil Nordea gå helt vekk ifra BankID på mobil og kun bruke sin egen NordeaID. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 Sharpings skrev (8 minutter siden): Ja, nå går det. men etter hvert vil Nordea gå helt vekk ifra BankID på mobil og kun bruke sin egen NordeaID. Ikke BankID på mobil jeg brukte. Jeg brukte BankID appen. Lenke til kommentar
minim Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 Sharpings skrev (8 minutter siden): Ja, nå går det. men etter hvert vil Nordea gå helt vekk ifra BankID på mobil og kun bruke sin egen NordeaID. Lover godt det. Kan bli like sømløst som elbil lading med en brikke for hver ladestasjon som finst 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 (endret) minim skrev (19 minutter siden): Lover godt det. Kan bli like sømløst som elbil lading med en brikke for hver ladestasjon som finst Men dersom du har konto/brikke i annan bank kan du bruke bank-id appen. Då skal det vel fungere å gå inn på Nordea, velje bank-id med brikke og logge inn med bank-id appen. Eg har ein gammal Samsung Galaxy S4 frå 2014 oppgradert med LineageOS til Android 10. Sjølv om mobilen er snart 10 år gammal har eg aldri hatt problem med bank-id appen. Endret 8. november 2022 av torbjornen Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 Er dette god nok grund til å bryte bindingstiden uten å måtte betale gebyr til de? Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 Bank id på mobil har fungert greit for begge på div. iPhone. Telenor og DNB. Bank id app også, etter at vi har gått over til E-sim. Ting er hele tiden i utvikling når det gjelder apper og banker. Vipps oppdateres jevnlig. Også bank id appen. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. november 2022 Del Skrevet 8. november 2022 Jeg syns ikke appen er så ille jeg… Den gjør det den skal og akkurat det. Så langt 100% suksessrate. Eneste jeg smått hever på øyebrynet til er at jeg nå har måttet gå tilbake til det passordet isteden for firesifret pin som BankID på mobil har. Lang historie kort er problemstillingen triviell. 2 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 3. desember 2022 Del Skrevet 3. desember 2022 Sharpings skrev (På 8.11.2022 den 19.12): For oss som har mer enn en bank er situasjonen slik at vi må nå bruke 2 apper. For bankene er ikke enige om hvilken app som skal brukes. Nordea f.eks bruker Nordea ID, som de få gangene jeg har prøvd den har vært veldig dårlig. BankID på mobil har funket helt fint for meg. "If it ain't broke - fix it" ser ut til å være slagordet her. Hvorfor må du bruke to apper? Jeg har 3 banker, men bruker kun appen til sparebank1. Faktisk virker ikke BankID appen for meg som har BankID fra SpareBank 1. Appen fra SB1 er enkel og kjappere enn BankID på mobil og brukes til innlogging i de to andre bankene da jeg kun har en BankID og den er fra SB1. 1 1 Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 Eddie_Peddie skrev (På 3.12.2022 den 11.15): Hvorfor må du bruke to apper? Jeg har 3 banker, men bruker kun appen til sparebank1. Faktisk virker ikke BankID appen for meg som har BankID fra SpareBank 1. Appen fra SB1 er enkel og kjappere enn BankID på mobil og brukes til innlogging i de to andre bankene da jeg kun har en BankID og den er fra SB1. Fordi Nordea skal ikke bruke Bank-ID på mobil. Men sigen egen Nordea app. Og den funker jo ikke på Skandiabanken. Den funker kun på Nordea. 1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 BankID på mobil krever vel systemer som håndterer dette hos teleoperatørene. Systemer som da koster å sette opp og forvalte. I tillegg blir det en knytting mot SIM-kort, mens eSIM blir vel sett på som mer framtidsrettet. Selve SMS-en som nevnes her er vel egentlig en ubetydelig kostnad i det hele. Ser man utviklingen med iPhone i USA, kan man vel anta det ikke er lenge før det begynner å bli vanlig at mobiltelefoner leveres uten støtte for SIM-kort. Personlig synes jeg appen fra Spb1 i hvert fall fungerer meget bra, og ser ikke noe "savn" i BankID på Mobil. Og eneste årsaken til at man har SIM-kort har vel strengt tatt vært for at BankID på Mobil skal fungere. 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 Sharpings skrev (1 time siden): Fordi Nordea skal ikke bruke Bank-ID på mobil. Men sigen egen Nordea app. Og den funker jo ikke på Skandiabanken. Den funker kun på Nordea. Men det virker som BankID-app fra Sbanken fungerer hos Nordea? Uansett tåpelig av Nordea. Jeg har nylig endret litt på bankforbindelsene mine og har et par ufravikelige krav for å bruke en bank: - Må støtte Apple Pay - Må støtte BankID-appen Byttet fra Eika-bank til Sbanken pga. manglende støtte for Apple Pay. Jeg tipper de bankene som ikke støtter de "vanlige" systemene kommer til å oppleve en akselererende kundeflukt. Kona skal bytte fra DnB av samme grunn som meg, manglende støtte for Apple Pay. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. desember 2022 Del Skrevet 4. desember 2022 (endret) Jens Kr. Kirkebø skrev (15 minutter siden): Men det virker som BankID-app fra Sbanken fungerer hos Nordea? Uansett tåpelig av Nordea. Jeg har nylig endret litt på bankforbindelsene mine og har et par ufravikelige krav for å bruke en bank: - Må støtte Apple Pay - Må støtte BankID-appen Byttet fra Eika-bank til Sbanken pga. manglende støtte for Apple Pay. Jeg tipper de bankene som ikke støtter de "vanlige" systemene kommer til å oppleve en akselererende kundeflukt. Kona skal bytte fra DnB av samme grunn som meg, manglende støtte for Apple Pay. Sharpings skrev (1 time siden): Fordi Nordea skal ikke bruke Bank-ID på mobil. Men sigen egen Nordea app. Og den funker jo ikke på Skandiabanken. Den funker kun på Nordea. Godt mulig BankID for mobil blir erstattet av Nordea sin app, men den er uansett utdatert. Det er da bare å bruke BankID appen i Nordea og alle andre banker. Dette fungerer knirkefritt, er selv Nordea kunde + kunde i rekke andre banker, appen fungerer på tvers av alle. Endret 4. desember 2022 av MrL 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå