Gå til innhold

At folk kan være så jævlige

FuglFøniks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eier ikke folk evnen til kildekritikk lenger?

O store almæktige himmel derover! Endelig er dagen kommet! Endelig flere enn meg som ser det!

Svært, svært, svært mye idioti kunne vært unngått og svært, svært, svært mye ting kunne blitt bedre om folk hadde hatt denne evnen.

I mange år har jeg (passivt :p) arbeidet for at kildekritikk på alle plan blir et eget fag i barneskolen, eller i det minste får en sentral plass i norskfaget. Folk eier jo ikke snøring på hva man kan ta for god fisk. Hvis jeg begynner å stille spørsmål som "hvem har skrevet det?", "hvilke motiver har forfatteren hatt?", "hvordan er det generelle synet til denne avisa, tror du?" osv osv, får jeg bare skeve blikk. For tar jo pokker alt for god fisk, jo!

I dagens informasjonssamfunn vil jeg si dette begynner å nærme seg en vital egenskap hos et menneske. Siling, bearbeiding av informsjon og formuleringer av ressonementer burde være basiskunnskaper på lik linje med addisjon og subtraksjon, og bør komme samtidig med morsmelka.

Beklager for å ha tatt fullstendig av og gått vekk fra emnet i tråden, men det er bare så herlig at endelig folk er enige!

bfisk

Lenke til kommentar
I mange år har jeg (passivt :p) arbeidet for at kildekritikk på alle plan blir et eget fag i barneskolen

...

Beklager for å ha tatt fullstendig av og gått vekk fra emnet i tråden, men det er bare så herlig at endelig folk er enige!

Jaok.

"I HAVE NO STRONG FEELINGS IN THE MATTER ONE WAY OR THE OTHER".

Lenke til kommentar
I mange år har jeg (passivt :p) arbeidet for at kildekritikk på alle plan blir et eget fag i barneskolen

...

Jaok.

"I HAVE NO STRONG FEELINGS IN THE MATTER ONE WAY OR THE OTHER".

Huh? Den tok jeg ikke helt :dontgetit:

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...