Deechon Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Jeg har kjøpt ny bil og er i prosess med å prøve å få overført den gamle bombrikken min over på den nye men har oppdaget at det er lettere sagt en gjort. Når jeg logger meg på autopass og prøver å flytte brikken fra min gamle til min nye bil får jeg bare spørsmål om å legge inn avtalenummer, dette nummeret har ikke jeg siden jeg bare har betalt alt på vips før og aldri hatt noe papirforhold til avtale eller noe annet. Dessuten så kjører jeg en del over flere steder av landet og er da litt usikker på om jeg må ha flere avtaler med flere selskaper. Hvor kan jeg finne enkel informasjon og oversikt over hvilken avtaler som gjelder for hvilke selskaper, og hvor? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Det skal være bare å fjerne gammel bil og legge til ny bil. I verste fall kan du bare returnere brikken å bestille ny. Du får igjen pengene for den gamle. 1 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 33 minutes ago, Deechon said: Jeg har kjøpt ny bil og er i prosess med å prøve å få overført den gamle bombrikken min over på den nye men har oppdaget at det er lettere sagt en gjort. Når jeg logger meg på autopass og prøver å flytte brikken fra min gamle til min nye bil får jeg bare spørsmål om å legge inn avtalenummer, dette nummeret har ikke jeg siden jeg bare har betalt alt på vips før og aldri hatt noe papirforhold til avtale eller noe annet. Dessuten så kjører jeg en del over flere steder av landet og er da litt usikker på om jeg må ha flere avtaler med flere selskaper. Hvor kan jeg finne enkel informasjon og oversikt over hvilken avtaler som gjelder for hvilke selskaper, og hvor? Opplevde det samme, det endte med en 2 ukers mail dialog frem og tilbake før bomselskapet klarte å ordne det 1 Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 5. november 2022 Forfatter Del Skrevet 5. november 2022 Det har gått litt fort for meg. Fant ut av det. Den gamle bilen min er avskiltet, så den fantes det ikke noe avtale på. Dette fikk meg til å tro at jeg ikke hadde gyldig avtale med autopass lenger. Det viste seg også at når de spør etter "avtalenummer" så er det faktisk NAVNET ditt de skal ha tak i. Jeg syns det er helt håpløst å ordlegge seg sånn, skaper unødvendig krøll. Men har nå fått bestilt ny brikke. Gammel brikke skal jeg destruere. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Slet med det samme. Fikk regninger fra Flyt men klarte ikke logge inn på deres sider. Ringte til slutt og stod halvtime i kø, løste seg til slutt. Helt kaos disse bomsystemene, noe styres av gjensidige, andre fremtind, flyt pass, sikkert mange flere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå