Luciapus Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Trenger tips til gode melkefrie sjokolader. Kan gjerne være veganske. Og helst glutenfrie også. Har smakt på en del på helsekost, som Vego. Fant også en som heter go'vegan. Av en eller annen grunn får jeg vondt i hodet av for mye fett og sukker sammen.. Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Før du kjøper inn noen av disse sjokoladene må du huske at melkefri sjokolade blir litt annerledes enn melkesjokolade. Et tips er å ikke spise sjokoladen for kald, men oppbevar den i romtemperatur. Ellers synes jeg de har lett for å virke litt smuldrete. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Luciapus skrev (6 timer siden): Av en eller annen grunn får jeg vondt i hodet av for mye fett og sukker sammen.. Så hvorfor er du ute etter melkefri, når det er fett og sukker du har problemer med? Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Et alternativ er vegansk proteinbar. Flere av disse er gode alternativer om du ønsker blir godt, og ernæringsmessig mye bedre enn sjokolade. Lite fett og nesten ikke sukker. https://www.gymgrossisten.no/12-x-barebells-vegan-protein-bar-55-g/FP9789-600R.html https://www.gymgrossisten.no/12-x-star-nutrition-vegan-protein-bar-55-g/FP866R.html Lenke til kommentar
ak2010 Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 (endret) Det finnes masse alternativer til vegansk sjokolade, hvorav mange er like gode hvis ikke bedre, kalde. Her er noen: Ritter Sport med marsipan Ritter Sport dark Go Vegan melkesjokolade + med hasselnøtt (min fav) Oro sjokoladetrøfler (Rema) Nidar Mørk (pose med forskjellige sjokoladebiter) Nidar Mørk plate mørk sjokolade med havsalt (min fav) Nidar Mørk plate mørk sjokolade Lindt mørk sjokolade med mint Lindt mørk sjokolade med havsalt Freia økologisk 70 % Freia økologisk havsalt Royal Mints (Europris sin versjon av After Eight, mulig den er gått ut av sortimentet i 2019) Marianne sjokolade med mintfyll Ica Eco mørk sjokolade (økologisk, Fairtrade) Coop Änglamark sjokolade, mange forskjellige smaker, blant annet salt karamell Balance rissjokolade Ombar Naturata-sjokolader, forskjellige typer (helsekostbutikker) Moo Free-sjokolader, forskjellige typer (helsekostbutikker, Mega) So Free-sjokolader, forskjellige typer (Coop, Meny) Odense kokesjokolade 55 % kakao (muligens 70 % også, jeg har ikke sjekket) Droste dark pastilles Minde mokkasjokolader i pose (eller løs vekt) Plamil-sjokolader, forskjellige typer (bla. mint, appelsin, melkesjokolade) Vivani dunkle nougat Vivani rice choc Vivani hvit nougat crisp Vego (forskjellige varianter) Coop mørk kokesjokolade Coop 70 % kokesjokolade iChoc, forskjellige smaker som nøtt, melk, hvit, cookies&cream, appelsin osv (mange gode alternativer, selges billig på Søstrene Grene) Små rosa marsipanbrød i 5-pakning hos Europris, ligner litt på Anthon Berg sine men er altså veganske Meny har disse sjokoladene; de er magiske https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1828914500796145&set=p.1828914500796145&type=3 de er dyre som fan, men er av de beste som finnes i Norge. I andre land har de kommet lenge, så forhåpentligvis blir det flere og billigere alternativer etterhvert som folk kjøper (stemmer med pengene sine) Bon apetit Endret 6. november 2022 av ak2010 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå