Gå til innhold

LG TV slår på seg selv


Anbefalte innlegg

Har et merkelig scenario og koblingen er som følger.

AppleTV 4K -> LG 65 Uxx (2016 modell) med HDMI.  

LG 65 Uxx -> Marantz hjemmekinoforsterker med HDMI, tilkoblet port med ARC for lyd.

Bruker AppleTV remote for å styre lyd og bilde.  CEC er aktiv mellom AppleTV og LG TV og mellom LG TV og Marantz.  TV er satt opp til å kjøre all lyd via eksterne høyttalere som i praksis betyr Marantz forsterker via ARC og HDMI.

Kan i praksis benytte AppleTV remote og LG remote om hverandre.  Av, på, lyd og lyd ned, valg av app, starte og stoppe, alt fungerer slik det skal.  Velger jeg AV, enten på AppleTV remote eller LG remote, så går alt av, både tv, AppleTV og Marantz.  Men i 10-15% av tilfellene så går alt på igjen etter en 2-5 minutter.  Da må jeg trykke på AV en gang til, og så går alt av igjen og forblir av.

Jeg kan selvsagt ta av CEC, men da sitter jeg plutselig med 3 remotes som jeg må benytte.  Og det lite brukervennlig.

Har samme oppsett i annet rom men med annet TV og forsterker.  Her har jeg ingen problemer.  Har forsøkt å kryssbytte AppleTV, men til ingen nytte.

 

Noen tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe lignende problem selv med en Samsung TV og dette kunne jeg fikse ved å endre slik at den ikke byttet til en HDMI-kanal som gjorde at ting koblet seg opp igjen fordi det ble slått på via CEC. For min del endte jeg opp med å sette den til DTV først, for da prøvde den ikke å vekke noe på CEC og ting holdt seg "av".

Dette er neppe helt ditt scenario, men kan være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
1 hour ago, vidor said:

Har noe lignende problem selv med en Samsung TV og dette kunne jeg fikse ved å endre slik at den ikke byttet til en HDMI-kanal som gjorde at ting koblet seg opp igjen fordi det ble slått på via CEC. For min del endte jeg opp med å sette den til DTV først, for da prøvde den ikke å vekke noe på CEC og ting holdt seg "av".

Dette er neppe helt ditt scenario, men kan være verdt et forsøk.

Takk for tipset.  Skal forsøke å se om jeg kan gjøre noe tilsvarende.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Øystein H said:

Det er jeg fullstendig klar over, men spørsmålet er om noen har tips som ikke forutsetter at jeg tar av CEC.

Der er nok hellere AppleTV som er problemet.  

Bruker selv CEC på både LG og Sony TV'er med Yamaha lydplanke og Sony PS og Blu-Ray avspillere.  Alt med CEC på.  Har imidlertid aldri opplevet det problemet du nevner. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...