Christian Thork Skrevet 4. oktober 2024 Del Skrevet 4. oktober 2024 Noen som sliter med at Adrenalin ikke lagrer OC til neste oppstart? Prøvd de vanligste tipsene fra nett, men får det fan med ikke til. Sinnsykt irriterende. Funka før, så plutselig stoppa det. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 4. oktober 2024 Del Skrevet 4. oktober 2024 8 hours ago, Christian Thork said: Noen som sliter med at Adrenalin ikke lagrer OC til neste oppstart? Prøvd de vanligste tipsene fra nett, men får det fan med ikke til. Sinnsykt irriterende. Funka før, så plutselig stoppa det. Bare problemer med endringer i settings etter nye drivere. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 4. oktober 2024 Del Skrevet 4. oktober 2024 @Christian Thork Prøv å kjør AMDSoftwareCompatibilityTool og installer driverne på nytt. Hvis pcen er ustabil, uavhengig av årsak så vil den også resette oc profilen. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 21. oktober 2024 Del Skrevet 21. oktober 2024 Imponert over de nye driverne, med SRS,FMF 2 og Anti Lag aktivert så får jeg oppunder 400 fps i bf2042 i 4k medium(1800p oppskalert til 2160p) med så å si null synlig forringelse av grafikkvaliteten Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Hei. Har et AMD Radeon RX 7700 XT og en 35" Svive Pyx35D601. I windows kan jeg lese dette: Er usikker på om jeg har riktig kabel, en Display Port-kabel, for å få maks ut av dette oppsettet. Svive skriver dette om skjermen: "WQHD 3440 x 1440 (DisplayPort: 180 Hz, HDMI: 100 Hz)" Betyr det at jeg har mer å gå på, om jeg skaffer meg en bedre DP-kabel? Og er det noe annet jeg kunne ha gjort med dette kortet og skjermen, for best mulig utnyttelse? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 (endret) finfyr skrev (35 minutter siden): Hei. Har et AMD Radeon RX 7700 XT og en 35" Svive Pyx35D601. I windows kan jeg lese dette: Er usikker på om jeg har riktig kabel, en Display Port-kabel, for å få maks ut av dette oppsettet. Svive skriver dette om skjermen: "WQHD 3440 x 1440 (DisplayPort: 180 Hz, HDMI: 100 Hz)" Betyr det at jeg har mer å gå på, om jeg skaffer meg en bedre DP-kabel? Og er det noe annet jeg kunne ha gjort med dette kortet og skjermen, for best mulig utnyttelse? Jeg tror Displayport 1.4 har 25.92 Gbit/s kapasitet. Om du bruker 8-bits farger så kan den gå høyere på frekvens. Det kan da være at du ved å bruke en kabel (f.eks Displayport 2.0) med over 30 Gbit/s datarate kapasitet kan klare 10-bits og 180 Hz. Endret 29. desember 2024 av Svein M Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 1. januar Del Skrevet 1. januar finfyr skrev (På 29.12.2024 den 14.27): Hei. Har et AMD Radeon RX 7700 XT og en 35" Svive Pyx35D601. I windows kan jeg lese dette: Er usikker på om jeg har riktig kabel, en Display Port-kabel, for å få maks ut av dette oppsettet. Svive skriver dette om skjermen: "WQHD 3440 x 1440 (DisplayPort: 180 Hz, HDMI: 100 Hz)" Betyr det at jeg har mer å gå på, om jeg skaffer meg en bedre DP-kabel? Og er det noe annet jeg kunne ha gjort med dette kortet og skjermen, for best mulig utnyttelse? Er temmelig sikker på at skjermen bare har DP 1.4 port, så da må du vel velge. Enten 3440x1440 10 bit 144Hz, eller gå ned til 8 bit for å kjøre 180Hz. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar Snuggis skrev (På 1.1.2025 den 18.17): Er temmelig sikker på at skjermen bare har DP 1.4 port, så da må du vel velge. Enten 3440x1440 10 bit 144Hz, eller gå ned til 8 bit for å kjøre 180Hz. Forstår at det å gå ned til 8 bit er løsningen. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar finfyr skrev (6 timer siden): Forstår at det å gå ned til 8 bit er løsningen. Hvordan gjør jeg det? Under skjerminstillinger i driverpanelet, du kan også bare søke etter "fargedybde". Pikselformat påvirker også tilgjengelig båndbredde, Full RGB krever høyere båndbredde enn f.eks YCbCr. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar finfyr skrev (13 timer siden): Forstår at det å gå ned til 8 bit er løsningen. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå