JarleGutt Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar GPU driverne synes jeg er veldig bra så lenge jeg har hatt 7900 XTX, og det er siden august. Hva tenker dere om dette? AMD Radeon RX 7900 GRE now available for €540 in Europe, new custom model spotted - VideoCardz.com Hadde vært fint med en penere $ / Euro kurs... Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar Erfaringer med nye 01.24 driverne? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar 7 hours ago, JarleGutt said: Erfaringer med nye 01.24 driverne? Fant bare denne videoen. AMD driverene ser gode ut 😅 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar JarleGutt skrev (9 timer siden): Erfaringer med nye 01.24 driverne? Fungerer bra her, har dog ikke testet afmf enda. Men om det er likt som på beta driverne så skrur den seg automatisk av ved veldig raske bevegelser. Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) skulle nesten spurt proshop om gi meg 500 i avslag på denne jeg kjøpte. 7800 xt til 6300 er nesten gi bort pris. https://www.proshop.no/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-7800-XT-Hellhound-OC-16GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/3193022 Endret 13. februar av joandreas Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar 1 hour ago, joandreas said: skulle nesten spurt proshop om gi meg 500 i avslag på denne jeg kjøpte. 7800 xt til 6300 er nesten gi bort pris. https://www.proshop.no/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-7800-XT-Hellhound-OC-16GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/3193022 Er den verdt mere da egentlig? Lenke til kommentar
lals Skrevet 18. februar Del Skrevet 18. februar Har et Asrock 7900 XTX Phantom som er konstant på 110C på hot spot temperatur. GPU temp ligger på rundt 61 grader. core clock ligger på rundt 2350 - 2450 når jeg spiller 7 ways to die. er det noen som har fått RMA når kjølingen ikke er i orden? Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet 18. februar Forfatter Del Skrevet 18. februar lals skrev (10 timer siden): Har et Asrock 7900 XTX Phantom som er konstant på 110C på hot spot temperatur. GPU temp ligger på rundt 61 grader. core clock ligger på rundt 2350 - 2450 når jeg spiller 7 ways to die. er det noen som har fått RMA når kjølingen ikke er i orden? Hørtes høyt ut ja. Komplett refunderte meg for kjøp av nytt 7900xtx fra annen butikk pga samme problem i fjor vinter. Jeg hadde referansekortet, de fikk ikke tak i flere slike, og eneste som passet i mitt kabinett var en Sapphire Pulse. Så nå får du sikkert bare et annet fra lager. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar 20 hours ago, lals said: Har et Asrock 7900 XTX Phantom som er konstant på 110C på hot spot temperatur. GPU temp ligger på rundt 61 grader. core clock ligger på rundt 2350 - 2450 når jeg spiller 7 ways to die. er det noen som har fått RMA når kjølingen ikke er i orden? Bra skjermkortet var billig Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar @lals, fikk rma på det problemet på referanse. Lenke til kommentar
lals Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar har sendt inn forespørsel til proshop, får se hva de sier Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar Nizzen skrev (11 timer siden): Bra skjermkortet var billig Hva har prisen med noe å gjøre? Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar lals skrev (2 timer siden): har sendt inn forespørsel til proshop, får se hva de sier Jeg returnert mitt referanse kort som hadde det samme problemet, er ikke slik den skal fungere så regner med at skal gå problemfritt. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. februar Del Skrevet 20. februar (endret) lals skrev (På 18.2.2024 den 12:16 PM): Har et Asrock 7900 XTX Phantom som er konstant på 110C på hot spot temperatur. GPU temp ligger på rundt 61 grader. Det er altfor stor forskjell mellom 61 ot 110 grader. Jeg vil si det er en feil. Skal en bruke det bør en justere ned power limit litt så en kommer ned på en litt lavere hot spot temperatur (skal være under 100 grader). Det kan en gjerne kombinere med å skru ned GPU spenning litt (undervolt). Alternativt å finne en måte å forbedre kjøling. Endret 20. februar av Svein M Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. februar Del Skrevet 20. februar 14 hours ago, TheKims said: Hva har prisen med noe å gjøre? De må ha brukt billig kjølepasta f. Eks. Ellers får man sikkert hva man betaler for. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. februar Del Skrevet 20. februar Så vidt jeg vet brukes ikke kjølepasta, men termisk pad. Dessuten er det ikke det som har vært problemet tidligere med høy hotspot temp, da har det vært problemet med "gasskammeret" (er det lov å skrive?). Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 20. februar Del Skrevet 20. februar Svein M skrev (2 timer siden): Det er altfor stor forskjell mellom 61 ot 110 grader. Jeg vil si det er en feil. Skal en bruke det bør en justere ned power limit litt så en kommer ned på en litt lavere hot spot temperatur (skal være under 100 grader). Det kan en gjerne kombinere med å skru ned GPU spenning litt (undervolt). Alternativt å finne en måte å forbedre kjøling. Man må regne med litt høyere hotspot differanse på 7900 korta da GCD bruker mye mer strøm enn MCD chippene, men enig i at 50 grader forskjell er alt for mye. 15-30c er mer innafor det normale. Selv for de som bruker flytende metall så er det 15-20c differanse. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. februar Del Skrevet 20. februar (endret) Har bare erfaring fra RX 6600. Der har jeg skrudd ned powerlimit 5%, og voltage er skrudd ned fra 1150 til 1100 mV. Dette for å redusere kjøle behovet (lavere vifte hastighet). Endret 21. februar av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå