JarleGutt Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) 10 minutes ago, scuderia said: Nei.. det er veldig rart.. det som mangler nå er at vanlig xt også klokker spinnvilt. En av de merkeligste lanseringer av GPU på lenge.. Ja, men det gir ingen mening?! Alle kortene de har der klokker nærmest 3gh eller OVER, men vi ser nesten ingen performance gain! Som sagt, ting går litt tregt her. Jo, i tabellen ser vi forskjell, jeg så på bildet under, der det var lite forskjell. Og de oppnår dette ved en del tweaking, undervolting etc. Endret 13. desember 2022 av JarleGutt Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 3 hours ago, Fhawkner said: Det som var mest overraskende for meg var at XTX-kortet til 15 500 også ble utsolgt på noen minutt, betaler man så mye burde man virkelig bare ta steget opp til 4080/90. Tipper majoriteten der dukker opp på Finn senere. Hvilken modell var det? XFX er noe DRIT å forstå seg på med tanke på modell navn etc. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) Asus 7900xtx Tuf så jo ganske bra ut. Håper lillegutt blir fornøyd med å oppgradere fra 2080ti. Fikk bestillt fra netonnet. Endret 13. desember 2022 av Nizzen 3 Lenke til kommentar
Fhawkner Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 JarleGutt skrev (3 minutter siden): Hvilken modell var det? XFX er noe DRIT å forstå seg på med tanke på modell navn etc. XFX MERC 310 AMD Radeon RX 7900 XTX Black. For RDNA2 så var det SWFT < QICK < MERC < ZERO (vannkjøling) med XFX. MERC Black er vel et lite hakk over MERC. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 7 minutes ago, Nizzen said: Asus 7900xtx Tuf så jo ganske bra ut. Håper lillegutt blir fornøyd med å oppgradere fra 2080ti. Fikk bestillt fra netonnet. Noen driter mer penger enn andre 😱 Synes selv det blir litt for mye men...jeg begymmer få en snikende anelse i dag, basert på både info som har kommet at AMD driver folka må jobbe i jula for å fikse driver problemer. Dette betyr nok de vet det er noe galt med performance, ref også presentasjonen de hadde ved lansering. Flere kilder også som melder om at det er utappede kilder i 7900 som blir stoppet av driver problemer. Så, om vi er litt helding her så kan plutselig performance gå markant opp her, bare med med driver som fikser flaskehalser. I tillegg om man da kan klokke som krampa tar man, så kan dette ende godt, tross alt en noe dårlig launch... Lenke til kommentar
elderlywoman Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 20 minutes ago, Nizzen said: Asus 7900xtx Tuf så jo ganske bra ut. Håper lillegutt blir fornøyd med å oppgradere fra 2080ti. Fikk bestillt fra netonnet. Hadde de på lager? Jeg må vente til 25 desember før de får inn 😴 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 JarleGutt skrev (6 minutter siden): Noen driter mer penger enn andre 😱 Synes selv det blir litt for mye men...jeg begymmer få en snikende anelse i dag, basert på både info som har kommet at AMD driver folka må jobbe i jula for å fikse driver problemer. Dette betyr nok de vet det er noe galt med performance, ref også presentasjonen de hadde ved lansering. Flere kilder også som melder om at det er utappede kilder i 7900 som blir stoppet av driver problemer. Så, om vi er litt helding her så kan plutselig performance gå markant opp her, bare med med driver som fikser flaskehalser. I tillegg om man da kan klokke som krampa tar man, så kan dette ende godt, tross alt en noe dårlig launch... Det nytter ikke å forbedre produktet i ettertid. Førsteinntrykket er det som blir testet, og er det som vil gjelde. Dette er enda en runde fra AMD som failet. Jeg har også lagt inn bestilling på 7900 XTX fordi det virker morsomt å klokke, men får ikke kortet før jul. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 AMD (Radeon) Software Adrenalin 22.12.1 (RX 7900) - VideoCardz.com Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 VAPOR-X is BACK with the launch of the SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon™ RX 7900 Series (sapphirenation.net) Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Time to START buying AMD GPUs as a CREATOR?? | Radeon RX 7900XTX Review & Benchmarks - YouTube Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Veldig spent på å se på hva som skjer når de får pusha ut en driveroppdatering. Virker som det er noe rart på som foregår... Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Ser ut som om Hellhound har et eller annet problem, siden det er for det meste litt under referanse kortet PowerColor RX 7900 XTX HellHound [Overclocking | Power | Thermals] - YouTube Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) 43 minutes ago, Nizzen said: Asus 7900xtx Tuf så jo ganske bra ut. Håper lillegutt blir fornøyd med å oppgradere fra 2080ti. Fikk bestillt fra netonnet. Det kortet er skrekkelig stort... AMD Radeon RX 7900 XTX Specs | TechPowerUp GPU Database Endret 13. desember 2022 av JarleGutt Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Plukket opp et ref. xtx på gøy! Kan bli et kurrant leketøy med vannblokk og shunt mtp jeg kun spiller mw2/warzone 😆 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 6u4rdi4n skrev (16 minutter siden): Veldig spent på å se på hva som skjer når de får pusha ut en driveroppdatering. Virker som det er noe rart på som foregår... Du tenker på klokkefrekvensene? Godt mulig problemet er maksimalt strømforbruk, minnesystemet spiser jo 100W ved idlem Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Bare Sapphire nitro+ som er aktuelt for meg siden det har vaporchamber. Men dukker vel ikke opp før etter nyttår. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 N o r e n g skrev (1 minutt siden): Du tenker på klokkefrekvensene? Godt mulig problemet er maksimalt strømforbruk, minnesystemet spiser jo 100W ved idlem Strømforbruk ved idle og ytelse var hovedsakelig det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Just now, 6u4rdi4n said: Strømforbruk ved idle og ytelse var hovedsakelig det jeg tenkte på. Dette er kjent bug, se patch notes i post over Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 1 minute ago, shinsengumi said: Bare Sapphire nitro+ som er aktuelt for meg siden det har vaporchamber. Men dukker vel ikke opp før etter nyttår. Ja, vi er litt i samme båt enn så lenge. Men over 15 000 frister ikke... Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Folk som vurderer XFX bør tenke seg om to ganger. Av erfaring er 6900XT merc det mest bråkete skjermkortet jeg noen gang har prøvd. Og de kjører samme driten i 7900 xtx med dobbelt lydnivå i forhold til TUF (10db = dobbelt så høy lyd) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå