JarleGutt Skrevet 14. juni Rapporter Del Skrevet 14. juni XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming 3 999,- XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming - Skjermkort - Komplett.no Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. juli Rapporter Del Skrevet 13. juli Hvordan går det med Hypr-RX? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. juli Rapporter Del Skrevet 14. juli @Nizzen, usikker på hva du egentlig spør om, men tipper du kan finne svaret her: https://www.amd.com/en/products/software/adrenalin/hypr-rx.html Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. juli Rapporter Del Skrevet 14. juli 23 minutes ago, ExcaliBuR said: @Nizzen, usikker på hva du egentlig spør om, men tipper du kan finne svaret her: https://www.amd.com/en/products/software/adrenalin/hypr-rx.html Spørsmålet er egentlig om noen bruker det her? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 14. juli Rapporter Del Skrevet 14. juli Bruker det på laptopen, fungerer fint. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 16. juli Rapporter Del Skrevet 16. juli On 14.7.2024 at 1:23 PM, Nizzen said: Spørsmålet er egentlig om noen bruker det her? Hypr-Rx er bare at man trykker en knapp, så settes alle de featuresene på. Jeg bruker ikke det, men selekterer ut de features jeg vil bruke, feks anti-lag. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juli Rapporter Del Skrevet 17. juli 14 hours ago, JarleGutt said: Hypr-Rx er bare at man trykker en knapp, så settes alle de featuresene på. Jeg bruker ikke det, men selekterer ut de features jeg vil bruke, feks anti-lag. Hvorfor bruker du det ikke? Skulle det ikke være så veldig flotte greier? Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 18. juli Rapporter Del Skrevet 18. juli 23 hours ago, Nizzen said: Hvorfor bruker du det ikke? Skulle det ikke være så veldig flotte greier? Det er laget for brukere som ikke vil tenke, bare trykke en knapp. One-button-boost type ting. Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august Hei, vet ikke om dette er passende, men finner ikke tråd til Samsung Odyssey skjerm. Jeg har kjøpt inn Samsung Odyssey OLED G9 G95SC 49" DQHD gamingskjerm. (LS49CG950SUXE / 2186493). Har 6950XT skjermkort - lurte dermed på hvilke DP-kabel eller HDMI kabel burde jeg kjøpe for å få maks utnyttelse av ytelse på skjermen fra GPU? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august 6950XT støtter Displayport 1.4a og HDMI 2.1 1 Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august TheKims skrev (3 minutter siden): 6950XT støtter Displayport 1.4a og HDMI 2.1 Hvor kan jeg kjøper disse kablene? Noe spesifikk merke jeg må se etter eller unngå? og hvor lang kan kabelen være? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august Odin_83 skrev (11 minutter siden): Hvor kan jeg kjøper disse kablene? Noe spesifikk merke jeg må se etter eller unngå? og hvor lang kan kabelen være? Fulgte ikke det med kabler med monitoren? De har disse kablene på alle elektronikk forretninger slik som Elkjøp, Power etc. Jeg ville ha holdt meg til maks 3 meter. Da skal selv den billigste av de billige kablene fungere uten problem. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august (endret) Odin_83 skrev (16 timer siden): Hvor kan jeg kjøper disse kablene? Noe spesifikk merke jeg må se etter eller unngå? og hvor lang kan kabelen være? DP 1.4a bør vel være minst 32.4Gbps (som er max hastighet på denne standarden) HDMI 2.1 er vel 48Gbps Når det gjelder kabel lengder er jeg usikker. Til kortere til bedre. 1.8 meter har blitt anbefalt, 2-3 meter finnes mye av, og opp til 5 meter finnes også. Endret 16. august av Svein M 1 Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet 16. august Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august (endret) Odin_83 skrev (16 timer siden): Hei, vet ikke om dette er passende, men finner ikke tråd til Samsung Odyssey skjerm. Jeg har kjøpt inn Samsung Odyssey OLED G9 G95SC 49" DQHD gamingskjerm. (LS49CG950SUXE / 2186493). Har 6950XT skjermkort - lurte dermed på hvilke DP-kabel eller HDMI kabel burde jeg kjøpe for å få maks utnyttelse av ytelse på skjermen fra GPU? Anbefaler Displayport - med min litt eldre skjerm funker FreeSync kun til 60 Hz med HDMI, men til maks på 165 Hz med DisplayPort. Dette vises i AMD Adrenaline. Endret 16. august av Bruker-394945 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august Husk at det spørs også hvilken versjon skjermen har av DisplayPort og HDMI også teller. 1 Lenke til kommentar
Odin_83 Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august DP-kabel: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/kabler-og-tilkoblinger/displayport-kabel/dacota-platinum-8k-premium-displayport-kabel-15-m/p-1114356/ Er denne her 1.4a? Eller skal jeg velge denne, HDMI: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/kabler-og-tilkoblinger/hdmi-kabel/dacota-platinum-8k-premium-hdmi-kabel-1m/p-1049108/ Takk for svar. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august (endret) Odin_83 skrev (1 time siden): DP-kabel: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/kabler-og-tilkoblinger/displayport-kabel/dacota-platinum-8k-premium-displayport-kabel-15-m/p-1114356/ Er denne her 1.4a? Eller skal jeg velge denne, HDMI: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/kabler-og-tilkoblinger/hdmi-kabel/dacota-platinum-8k-premium-hdmi-kabel-1m/p-1049108/ Takk for svar. Jeg tror jeg ville valgt HDMI siden den har høyere kapasitet. Men jeg tror den andre også vil virke like bra. Bare 1 meter er veldig kort da. Endret 16. august av Svein M Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 17. august Rapporter Del Skrevet 17. august ExcaliBuR skrev (10 timer siden): Husk at det spørs også hvilken versjon skjermen har av DisplayPort og HDMI også teller. Både HDMI og DP er kompatible "begge veier". Man kan godt koble en HDMI 1.2 kabel til en skjerm med HDMI 2.1 port, eller omvendt. Men resultatet, altså overføringshastigheten, begrenses av den laveste verdien (man får bare 1,2-bitrate gjennom en 1.2 port, selv om kabelen er 2.1, men det virker). Forøvrig samme sak med USB og PCIe...laveste enhet bestemmer overføringshastigheten. 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. august Rapporter Del Skrevet 17. august Det var poenget mitt til den personen som mente at man burde bruke det ene over det andre. Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet 17. august Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august ExcaliBuR skrev (12 timer siden): Det var poenget mitt til den personen som mente at man burde bruke det ene over det andre. Ja, og mitt eksempel er at min skjerm har en bedre DP-port enn HDMI-port, så selv med en HDMI 2.1 8k kabel ville skjermen bare FreeSynce på maks 60Hz.. Så kanskje rådet blir å sjekke portstøtte på skjerm, så prtstøtte på skjermkort, og så velge kabel passende til nyeste kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå