Ourasi Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Jeg vill ikke ha referanse uansett, men fin julegave til brodern.. Må nesten bli neste jul med dette tempoet.. Forrige gang han fikk kort , var det 6800 XT Nitro+, han fikk gaven i mars, god jul... Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 22.12.2 ute for "oss" med RDNA3 https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-22-12-2-rx7900 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Er det korrekt forstått at feks 7900 XTX booster mer enn de tallene som er offisielt oppgitt på kortene, i stock form? Er i hvert fall det enkelt melder om, så vil bare spørre for å være sikker på at jeg har forstått dette ritkig. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 JarleGutt skrev (1 time siden): Er det korrekt forstått at feks 7900 XTX booster mer enn de tallene som er offisielt oppgitt på kortene, i stock form? Er i hvert fall det enkelt melder om, så vil bare spørre for å være sikker på at jeg har forstått dette ritkig. Ja, det gjelder vell alle kort fra både rød 8g grønn side. Sålenge temp/forbruk ikke overstiger et visst nivå går boost høyere Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Usjda. Ser samme problem hos meg, GPU temp på 55-60, junction 110. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 54 minutes ago, ExcaliBuR said: Usjda. Ser samme problem hos meg, GPU temp på 55-60, junction 110. Hvilke kort er det snakk om, flere modeller som melder om dette eller? Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 ExcaliBuR skrev (1 time siden): Usjda. Ser samme problem hos meg, GPU temp på 55-60, junction 110. Samme her Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 1 hour ago, Musefella said: Samme her Og jeg spør igjen; hvilke modell(er) er det snakk om? Er det normalt elller tyder det på dårlig kontakt med kjøler? Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 JarleGutt skrev (31 minutter siden): Og jeg spør igjen; hvilke modell(er) er det snakk om? Er det normalt elller tyder det på dårlig kontakt med kjøler? Referanse kortet, mistenker at alle er slik. Tenker at det har mer med at dem prøver å presse ut 400w gjennom en slik kompakt kjøler og tviler sterkt på at den tar noe skade av dette. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 (endret) Håper vi får se noen AiO LC 7900XTX på CES om 2 uker. Alphacool har jo egentlig leaket Sapphire Toxic i det minste og Toxic er som regel AiO LC varianter. Når du lager LC kort av 6900XT og 6950XT så gir det ihvertfall mening å lage et LC kort av 7900XTX. Endret 23. desember 2022 av Cappo Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 @Musefella, orientering av kortet virker til å løse problemet. Kan være trykket mellom ribbe og GPU er for dårlig. Men AMD er visstnok på saken. Merkelig at dette gikk gjennom testing? Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 Vet ikke om dette har blitt tattt opp før i tråden men hvis dette stemmer så kan en jo si wtf Amd? Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 ExcaliBuR skrev (16 minutter siden): @Musefella, orientering av kortet virker til å løse problemet. Kan være trykket mellom ribbe og GPU er for dårlig. Men AMD er visstnok på saken. Merkelig at dette gikk gjennom testing? Akkurat, med 6900xt så er det ikke unormalt med 30c delta. Men når det nærmer seg 50c så kan jo begynne å lure ja. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 (endret) 28 minutes ago, ExcaliBuR said: @Musefella, orientering av kortet virker til å løse problemet. Kan være trykket mellom ribbe og GPU er for dårlig. Men AMD er visstnok på saken. Merkelig at dette gikk gjennom testing? Man skjønner det snart er julaften når man "hæ trykket mellom ribbe og gpu?" Endret 23. desember 2022 av Theo343 (takk for meg) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 Musefella skrev (2 timer siden): Akkurat, med 6900xt så er det ikke unormalt med 30c delta. Men når det nærmer seg 50c så kan jo begynne å lure ja. Opplever at det booster mellom angitt hastighet, 2.3 - 2.5ghz over tid, så sånn sett er det ikke noe "problem". Ulempen er viftestøy, evt levetid på viftene også? Theo343 (takk for meg) skrev (2 timer siden): Man skjønner det snart er julaften når man "hæ trykket mellom ribbe og gpu?" 😂 Gadd ikke skrive kjøle. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 Ooinaru skrev (3 timer siden): Vet ikke om dette har blitt tattt opp før i tråden men hvis dette stemmer så kan en jo si wtf Amd? Jf. AMD så stemmer ikke det "ekspertene" på internett sier: https://www.tomshardware.com/news/amd-addresses-controversy-rdna-3-shader-pre-fetching-works-fine Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 @Musefella, https://www.tomshardware.com/news/amd-investigating-rx-7900-reference-hot-spot-temperatures Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 2 hours ago, ExcaliBuR said: Jf. AMD så stemmer ikke det "ekspertene" på internett sier: https://www.tomshardware.com/news/amd-addresses-controversy-rdna-3-shader-pre-fetching-works-fine Takk, har ikke fått med meg at Amd har kommentert dette 👍 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. desember 2022 Del Skrevet 25. desember 2022 Fin og enkel OC/UV video med tukling i driverne. 3 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. desember 2022 Del Skrevet 25. desember 2022 leifeinar skrev (3 timer siden): Fin og enkel OC/UV video med tukling i driverne. Synd at man ikke kan bruke afterburner slik man kunne på 4xx, 5xx og 5000-serien. Det var mye enklere og bedre synes jeg. Jeg vurderte lenge å gå for 6000-serien, men pga elendig undervolting og mangel på dlss ble det 3060ti istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå