oxygen_zzz Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 har et aldri så lite minneproblem. jeg bygde meg en pc for en måned siden. når jeg startet maskinen første gang gjorde jeg en aldri så liten feil.. jeg satte de to 256 brikkene med ram i slot 2 & 3. maskinen fant da bare 256 mb ram. neste gang oppdaga jeg dette, og satte d riktig men maskinen fant fortsatt bare 256 mb. trodde d var noe feil m brikka, så nå har jeg fått en ny, men den finner fortsatt bare 256 mb..! hva kan være galt, må jeg resete bios,cmos eller noe?? hw specs nedenfor.. minnet er DDR - apacer 2100.. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Bytt plass på dem, evt. prøv å sette dem i alle mulige kombinasjoner. Eks. 1 og 3. Sjekk om det er noen BIOS oppdateringer. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Det skal ikke være problemer å benytte slot 1-2 for ram på det hovedkortet. Har samme hovedkort selv, tidligere med Apacer DDR-SDRAM PC2100 og nå Crucial PC2100. Lenke til kommentar
oxygen_zzz Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 nå funka d.. satte nr 2 i slot 3, så nå er det ram i slot 1 & 2.. prøvde d sist gang med den andre rammen men da funka d ikke.. endelig tellern opp til 512 MB ram!!! :grin: :grin: kjempefornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå