Greg95 Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg skal selge bilen min, og lurer på hvor lang tid det ca tar å selge en bil på finn? Jeg er selvfølgelig klar over at det kommer an på hva slags bil der er og hvilken tilstand den er i. Men jeg ønsker likevel å høre andres erfaringer generelt Det er nesten sånn at jeg bare tenker å selge til verkstedet kun for å unngå styret på finn. Men da taper jeg nok penger. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Fra ca 1 dag til aldri. Det er umulig å si da det avhenger av flaks, type bil, hvor du bor, prisen du setter osv. 6 Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Blir som å spørre "hvor stor er en fisk"? Vi vet ingen av variablene her, hva slags svar er det egentlig du forventer å få? Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg solgte og kjøpte en bil omtrent samtidig på finn for ca 4 år siden. Den jeg solgte var solgt på 3 dager, den jeg kjøpte hadde vært ute i over 2 mnd. Så vanskelig å si. Kommer an på bil. Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg leste på broom for en stund siden at gjennomsnitts-bensinbilen lå ute til salgs i 35 dager før den ble solgt. For diesel var det ca 25-30 tror jeg og elbil enda kortere. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Alan95 skrev (2 timer siden): Jeg skal selge bilen min, og lurer på hvor lang tid det ca tar å selge en bil på finn? Det er gjort på alt fra noen få minutter bare prisen er lav nok til aldri dersom prisen er for høy. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Ligger samme modell ute til 60k, og du legger din ut til 50k i tilsvarende stand så blir den solgt fortere. Kan alltids høre hva forhandler byr for bilen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Om du setter en lav pris så går den vanligvis på under ei uke. Lenke til kommentar
Samms Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 14 hours ago, Cocola said: Jeg solgte og kjøpte en bil omtrent samtidig på finn for ca 4 år siden. Den jeg solgte var solgt på 3 dager, den jeg kjøpte hadde vært ute i over 2 mnd. Så vanskelig å si. Kommer an på bil. 12 hours ago, mobile999 said: Det er gjort på alt fra noen få minutter bare prisen er lav nok til aldri dersom prisen er for høy. Ein "vanleg" bil prisa riktig går unna. Litt avhengig av geografi, det er alltid enklast å selje der det er kort veg til mange poensielle kjøparar. Kor lenge tilsvarande bilar har vært på finn er ein indikasjon på om prisen er riktig. Lang tid før sal tyder på at pris er for høg. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Bare ikke bli lurt av disse bruktbilforhandlerne som kontakter deg på finn med skambud. De er det mange av. Gjør du litt research og priser riktig burde det selge innen rimelig tid. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Jeg har solgt 8-9 biler på Finn. Snittet ligger rundt en måned på de "normale" bilene som er lagt ut til antatt markedsverdi der jeg har brukt Finn selv som rettesnor. Den ene jeg solgte var en litt dyrere sportsbil - den brukte jeg fire-fem måneder på å selge. I alle tilfeller ble jeg oppringt av mindre seriøse oppkjøpere som prøvde seg på forskjellige måter for å snyte meg. En av dem aksepterte sågar prisen på telefon etter å ha sett bilder og innhentet info og teknisk dokumentasjon. Han kom for å hente bilen, og så begynte han å prute 15-20% på prisen. Han dro hjem igjen uten bil. Endret 2. november 2022 av Retroman 1 1 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Så kommer mye an på bilen og hvor mye om du ønsker å presse på pris. Er man i segmentet for Afrika-eksport og delebil, så handles det usett på minutter. For ofrbausende høye priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå