peterjohn Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Hei, jeg ønsker å bytte dekk på bilen min. Jeg har snakket med en butikk om prisen. De fortalte meg at det vil koste rundt 6000 kr å bytte de nye Nexen-dekkene. Jeg har sjekket inn følgende link, hvert dekk koster rundt 1000 kr. Hva med om jeg kjøper dekkene selv og så bestiller time i butikken for kun montering? https://www.prisjakt.no/product.php?p=3319769 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Det er lov det, men pass på at du bestiller riktige dekk. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Da må du betale ekstra for balansering og pålegging 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Da bør du på forhpnd snakke med dekkverkstedet, hva de tar for å legge på. Flere liker ikke de som handler dekk selv, og tar høyere pris for jobben enn om du kjøper dekkene hos de. 1 Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 31. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2022 Vanligvis hvor mye det koster hvis jeg har fått dekk allerede Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 peterjohn skrev (2 minutter siden): Vanligvis hvor mye det koster hvis jeg har fått dekk allerede "Hvor stor er en fisk". Det der er Bingo og Lotto på samme tid. Du må nok ringe eller møte opp selv for å få pris. Men rundt en tusenlapp for å legge på ny gummi samt montere på bil var vel det jeg betalte sist. Da gjøres det godt arbeid med nye ventiler, dog uten noe TPMS. 1 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Hvis ikke dekkverkstedet har de dekkene du vil ha er det greit å bestille å få lagt om. Men ellers syns jeg man skal handle direkte hos de som skal legge om for deg. Hvis ikke bør/vil de bare øke prisen på montering og balansering. 1 Lenke til kommentar
Opsat500 Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 (endret) Ser dekksjappa her i området selger Nokian Hakka R5 i den dimensjonen du linker til for 5800kr montert på bil. Tror jeg heller hadde gått for det. Eller må du ha Nexen dekk? Endret 31. oktober 2022 av Opsat500 1 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 De tar nok fort 500kr pr hjørne for montering og balansering. Så ikke sikkert det er billigere å bestille selv Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Bildekk kjøper man som regel "ferdig omlagt". Ring heller rundt til forskjellige forhandlere og finn det beste tilbudet, ferdig pålagt. 1 Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 1. november 2022 Forfatter Del Skrevet 1. november 2022 (endret) Tusen takk for råd. En annen sporsmal. Hva om hjulkapsler, er det kommer med dekk eller man må kjøpe og montere etterpå. Jeg snakket med en dekk butikk men de ikke forstår hva er wheel/rim cover eller hjulkapsler Endret 1. november 2022 av peterjohn Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 peterjohn skrev (30 minutter siden): Tusen takk for råd. En annen sporsmal. Hva om hjulkapsler, er det kommer med dekk eller man må kjøpe og montere etterpå. Jeg snakket med en dekk butikk men de ikke forstår hva er wheel/rim cover eller hjulkapsler Hjulkapsler kan du kjøpe til om det er stålfelger du bruker. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) 12 hours ago, peterjohn said: Vanligvis hvor mye det koster hvis jeg har fått dekk allerede Jeg har bestilt løse dekk selv og fått montert dem på forskjellige verksteder i flere år, og prisbildet er fra ca 1200 kr inkl. mva (omlegging og balansering) for 16-18" dekk og rundt 1500 kr inkl. mva for 22" dekk her i Grenland. De fire-fem forskjellige verkstedene jeg har brukt til dette har hatt samme pris. Sparer man så mye på dette? Nja, vet ikke - har ikke regnet noe på det, men gjør det av praktiske årsaker. Endret 1. november 2022 av LabWeiler 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) peterjohn skrev (3 timer siden): En annen sporsmal. Hva om hjulkapsler, er det kommer med dekk eller man må kjøpe og montere etterpå. Jeg snakket med en dekk butikk men de ikke forstår hva er wheel/rim cover eller hjulkapsler Hjulkapsler kjøper du f.eks. på Biltema. https://www.biltema.no/bil---mc/bilstyling/hjulkapsler/ . Endret 1. november 2022 av Hanhijnn Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Hjulkapsler er litt som LP-plater, musikkassetter og disketter. Mange har aldri sett de og vet ikke hva det er. Går jo bare i alu-felger nå. 2 Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 1. november 2022 Forfatter Del Skrevet 1. november 2022 Tusen takk en gang til alle som svarer eller gi forslag eller kommentarer. Bare en mer ting. Jeg har B klass mercedes og en rim ser ikke god ut og andre tre er bra. Hva skal jeg gjøre med rim, se vedlegg før jeg bytte dekk. Jeg sjekket prisen til ny som koster nesten 5000/6000 for fire rim. Dette er gammel bil og jeg ikke ønsker å bruke helt ny rim før jeg bytte ny dekk. Noen forslag ? Lenke til kommentar
Opsat500 Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Da kjøper du brukte felger / rim på Finn.no eller på et bilopphuggeri. Er du heldig finner du et sett med ok dekk. 1 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 peterjohn skrev (1 time siden): Tusen takk en gang til alle som svarer eller gi forslag eller kommentarer. Bare en mer ting. Jeg har B klass mercedes og en rim ser ikke god ut og andre tre er bra. Hva skal jeg gjøre med rim, se vedlegg før jeg bytte dekk. Jeg sjekket prisen til ny som koster nesten 5000/6000 for fire rim. Dette er gammel bil og jeg ikke ønsker å bruke helt ny rim før jeg bytte ny dekk. Noen forslag ? Hvis du ikke ønsker å bruke mer penger - trenger du å gjøre noe med denne felgen da? Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Er jo bare å kjøre, evt kjøper du pussepapir og lakk, vasker felgen godt, skraper vekk det løse og sliper ned, for så å lakke med sprayboks. Om det er gøy, så kan du gjøre det samme på de 3 andre felgene så de blir like. Finnes masse youtube-guides Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Så du sparer kanskje 800 kroner ved å kjøpe dekkene på nett.. Så er det noe feil med dekkene, og de må taes av og få nye dekk, så går du i minus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå