Cocola Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Hei, Jeg skal få peis montert hjemme og montørene må vite hva slags tapet jeg har på veggen bak der peisen kommer til å bli stående. De sa at om det er strie tapet så må den fjernes. Hvordan kan jeg finne ut hva slags type tapet det er jeg har? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Strietapet har tråder/fiber vertikalt eller horisontalt, du skal kunne kjenne det med fingrene. Evt kan du legge ut et bilde her Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 31. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2022 Takk. Jeg legger ut bilde senere ikveld når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 31. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2022 Tapeten er nok malt over en gang i tiden. Vet ikke om det gjør det vanskeligere å se? Den lille biten er baksiden av tapeten. Ser den har tråder i seg. Det betyr at det er strietapet? Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Jeg kan ikke mye om oppussing, men det der ser ut som klink strietapet ja... 1 Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 1. november 2022 Forfatter Del Skrevet 1. november 2022 Da må nok den vekk. Er det greit å ta av en slik tapet eller må det noe spesialverktøy til? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Det er strie ja. Kor godt den heng spørs kva som ev. er under den. Treng ikkje vere det verste å få av. Det finnes utstyr for å dampe tapeten for å få den lettare av. Det fungerte veldig bra for meg, men det var ikkje strie. Prøv deg fram med å rive, ev. stapp ein sparkelspade elns. bak for å hjelpe til. Du finn fort ut om den går lett av eller ei. Lenke til kommentar
-Mort3n Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Cocola skrev (49 minutter siden): Da må nok den vekk. Er det greit å ta av en slik tapet eller må det noe spesialverktøy til? Bruke en olfa kniv OL.. Skjær opp biter i strimler og prøv rive/skjære av.. går ann bruke sparkelspade og skrape også. Evnt prøve med litt vann Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 1. november 2022 Forfatter Del Skrevet 1. november 2022 Takk for tips. Jeg skal prøve meg litt frem med det dere skriver her 😊 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 Lunkent vann påført med svamp/klut på papirrestene som blir hengende igjen pleier å funke fjell. Trenger bare vente litt til vannet har oppløst limet og dermed skrape av med en bred sparkelspade. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå