Gå til innhold

Pc til kamerat

Anbefalte innlegg

Skal bygge pc til en kamerat.. (alltid meg de spør :laugh: )

Så det jeg lurer på er om dette er et greit oppsett, han har alt han trenger utenom det som står her! Han skal som alle mine andre venner, bruke den til spilling og slikt.

pris.JPG

Til dette lurte jeg på hvem som selger OCZ pc3700 ram... Hvilke nettbutikker fører disse? Har sett de før, men husker ikke :no:

-SupremeX-

EDIT: trykkleif

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke kjøpe radeon 9800pro.. 1000 kr billigere, og ikke veldig mye dårligere.

MPX selger ocz minne.

Du kan også kjøpe athlon64 3000+ da sparer du også en del kroner. De kronene bør du heller be kameraten din legge i en god skjerm. Det er verd mer en noen hundre poeng mer i 3dmarks.

Lenke til kommentar

Komplett.no

CPU: AMD64 3,0GHz BOXED

HK: Abit KV8-MAX3

GFX: Sapphire Radeon 9800PRO 128MB DDR

HDD1: WD Raptor 36,7GB

HDD2: Seagate Barracuda 160GB SATA

Til dette kjøper du 2x512MB OCZ PC3200 Platinum

Det blir et sykt oppsett

Dette vil koste 8.529kr. + at RAM'en koster 1.292kr. på mpx

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar

Satte opp et raskt oppsett her nå:

122811

117681 x2

117471

121241

118498

Skal han klokke noe forfærdelig? nei tenkte det.. da trenger er ikke ocz veeldig nødvendig. Så jeg satte på to twinmos brikker.

Da ber du han heller legge i noen kroner i tilleg til det han sparer på å kjøpe seg en skjerm. Enten en god 19" crt eller en god 17" LCD.

Kom på at jeg satte opp to disker..

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
Komplett.no

Det blir et sykt oppsett

:thumbup:

Går nok for det der ja!

Det bestilles vel på onsdag, skal vise fyren oppsettet, og høre hva han synes om det..

OgnOmm: Han har en god skjerm, og joda det blir OCZ brikker (kom i skade for å fortelle han at det var pene brikker, så da var det bestemt ;) ) :thumbs:

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Er du klar over at den Raptor disken har en høyfrekvent uling som mange nok vil synes er irriterende? Så mye raskere enn en 7200 RPM er den heller ikke.

er fullt klar over det. men kjenner noen som har denne disken, verken de eller jeg vil klage på den, kan ikke være verre enn den gamle psu'en min uansett :green:

Lenke til kommentar
Er du klar over at den Raptor disken har en høyfrekvent uling som mange nok vil synes er irriterende? Så mye raskere enn en 7200 RPM er den heller ikke.

Når det gjelder støy er disken er rett og slett overraskende stillegående. Dette bekreftes også av spesifikasjonene på disken som sier at den er mer stillegående enn sine brødre i Caviar-serien. I et normalt oppsett med en middels kraftig CPU-vifte og et par andre harddisker vil ikke denne disken på noen måte utgjøre den største sjenansen.

Fra testen av disken her på hw.

Lenke til kommentar

De fleste PC-er har vel såpass mange bråkete vifter at det ikke vil høres noe særlig. Kanskje er det også forskjell mellom enkeltdisker. Og jeg stoler ærlig talt ikke på hardware.no-folka med tanke på støy, de er vel hørselskadde hele gjengen. :D

Forøvrig er visstnok den nye 74 GB modellen mye stillere, i tillegg til at den er betydelig raskere.

Lenke til kommentar
De fleste PC-er har vel såpass mange bråkete vifter at det ikke vil høres noe særlig. Kanskje er det også forskjell mellom enkeltdisker. Og jeg stoler ærlig talt ikke på hardware.no-folka med tanke på støy, de er vel hørselskadde hele gjengen. :D

Forøvrig er visstnok den nye 74 GB modellen mye stillere, i tillegg til at den er betydelig raskere.

betydelig dyrere ..:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Komplett.no

Det blir et sykt oppsett

:thumbup:

Går nok for det der ja!

Det bestilles vel på onsdag, skal vise fyren oppsettet, og høre hva han synes om det..

OgnOmm: Han har en god skjerm, og joda det blir OCZ brikker (kom i skade for å fortelle han at det var pene brikker, så da var det bestemt ;) ) :thumbs:

Hvis du leser litt rundt på forumet finner du fort ut at OCZ fungerer heller dårlig sammen med AMD 64bit. Disse ble jeg anbefalt til min 64bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...