seth_vacn Skrevet 30. oktober 2022 Del Skrevet 30. oktober 2022 Naboen driver å fjerner en svær steinrøys mellom boligene våre og har brukt trollkraft, dette har sprutet ned hele bilen min og jeg får ikke vasket det av. Noen som vet hva jeg kan bruke for å få det av? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 30. oktober 2022 Del Skrevet 30. oktober 2022 seth_vacn skrev (5 minutter siden): Naboen driver å fjerner en svær steinrøys mellom boligene våre og har brukt trollkraft, dette har sprutet ned hele bilen min og jeg får ikke vasket det av. Noen som vet hva jeg kan bruke for å få det av? Naboen. 9 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. oktober 2022 Del Skrevet 30. oktober 2022 Forliksrådet eller tingretten er det første som popper opp i mitt hode. Sikre bevis, skriftlig, og masse bilder. 1 3 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. oktober 2022 Del Skrevet 30. oktober 2022 Hva slags produkter har du prøvd da? Må nok ha en kraftig avfetting muligens. 1 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Trollkraft er vel en blanding av sement og brent kalk. Sistnevnte er etsende ved kontakt med vann. Du bør bruke noe med kalkløsningsmiddel for å få det fjernet sikkert. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Som andre skriver - Ansvaret ligger ikke hos deg men hos den som har skadet bilen din. Som nevnt, du bør dokumentere alle skader og melde det til ditt forsikringsselskap og be om bistand/råd før du går løs på problemet (og i verste fall gjør ting verre og får avkortning på erstatningen).. 3 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Jeg flåsa med mitt første innlegg, men for å være helt ærlig forstår jeg ikke hvordan TS tenker. TS skal da ikke finne ut noe som helst, han skal melde dette til korrekt sted. Aller først, ta bilder av alt. Deretter kontakte nabo og si at bilen kommer til å bli sett på av forsikringen og at vedkommende kan vente seg en regning på rep-jobb på bilen. Om Naboen nekter eller er vanskelig kan du leie en tidligere straffedømt som truer han til å betale deg, slik at du får betalt for skadene Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Må fjernes mekanisk, som med annet søl fra sement og betong. Hvis det er snakk om små prikker kan du kanskje få det av med en plast-skrape, men ville nok som andre har nevnt her funnet fram skademeldingsskjema og fått det taksert. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Det finnes vist spesialmidler for å fjerne kalk. (eller kanskje kan eddik brukes?) https://www.adressa.no/nyheter/trondelag/i/8QBKXG/over-60-biler-dekket-av-kalk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå