Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan gå frem med plastisk kirurgi?


Gjest c2c29...553

Anbefalte innlegg

Gjest c2c29...553
WiiBoy skrev (På 2.11.2022 den 15.41):

Jeg påstår ikke at en person med en psykisk lidelse alltid snakker usant.

Det jeg sier, som gjelder alle med eller uten lidelser, er at sansene våre og hjernen vår danner et kraftig ekkokammer. Dersom det kommer "feilaktig" informasjon inn (dårlig selvbilde etc.) så kan det resultere i at man havner inn en negativ spiral. Det er vanskelig for deg å se dette, ettersom sansene dine og hjernen din er enige i en sannhet, og det må noe eksternt til for å få deg til å forstå at du tar feil/overdriver. Du er derfor dårlig skikket til selv å avgjøre om du er i psykisk ubalanse/har en psykisk lidelse.





 

Du har nok rett. 

Denne problemstillingen kommer i bølger. Nå har jeg roet meg, og har selvsagt ikke tenkt til å legge meg under kniven. Denne svart/hvitt mentaliteten er heldigvis ikke langvarig, men er vanskelig å stå i den når jeg gjør det. Utseendet er for meg ikke spesielt viktig og jeg har ikke tenkt å bruke mange tusen kroner på å passe inn og tilfredsstille samfunnets idealer om hva som er skjønnhet og hva som er vakkert. Det er andre ting i livet jeg er innerst inne verdsetter og som er viktig for meg, og jeg tenker jeg må prøve å rette fokuset mitt bedre mot dette når denne selvhatende bølgen rammer meg som verst. 

@AnnonymG, takk for innleggene dine. Du nådde ikke inn for noen dager siden, men du når inn nå. 

Anonymous poster hash: c2c29...553

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...