Gå til innhold

Se filmer...


Flotviken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har du prøvd VLC mediaplyaer eventuelt power dvd elelr andre dvd-programmer (de kalrer å vise filer også) hvis noen andre funker så er det mediaplyer som køder med deg. Du skriver også at du har innstalert en mase codec'er, det kan faktisk skape problemene. For mange codecer blir kaos.

Problemet er med alle programmer.. Og jeg har prøvd å bare ha en codec inne om gangen, ha alle inne samtidig og alt sammen.. Men det er fortsatt like klikk!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt lignende problemer, og jeg har lett over hele nettet i snart et år uten å finne en løsning der :( For en stund siden gjorde jeg et siste desperat forsøk, å hive Windows XP ut vinduet og installere 2000, noe som faktisk fungerte. Jeg har aldri hatt dette problemet siden.

 

Her er en beskrivelse av problemet slik det artet seg på min maskin:

Mitt problem oppsto umiddelbart etter installering av Windows XP. Noen ganger når jeg så en film begynte explorer.exe å bruke 99% cpu kraft, og sakte men sikkert spiste den opp alt minnet mitt. Eneste midlertidige løsning på dette var å avslutte explorer.exe manuelt, og så starte det igjen. Problemet ble som oftest forårsaket av filmer i xvid formatet, men noen ganger også andre formater.

Jeg prøvde å løse problemet på alle mulige måter i tillegg til de forslagene du har fått her, testing av forskjellige kodeker, media playere, drivere, formatering og reinstallering, osv, men ingenting hjalp. Jeg prøvde også å "kopiere" forholdene for å se om problemet også oppsto på andre maskiner, men uten hell. (Til og med på en pc med nøyaktig samme hovedkort, ram, cpu og operativsystem.)

 

Jeg har også skrevet mail til alle "involverte", Microsoft, Via, AMD osv, men de få som svarte mente at det måtte være noen andre sin feil :roll:

 

Jeg vet ennå ikke hva som var grunnen til problemet, eller hvorfor det løste seg da jeg installerte Windows 2000. Kanskje finnes det en mye enklere løsning :p

Inntil noen finner den er mitt beste tips til deg at hvis du har Windows XP, så prøv med Windows 2000.

 

Lykke til!

 

Thomas

Lenke til kommentar
Takk for informationen, men defragmentering hjalp ikke. Jeg har fortsatt samma forbanna problem. :dontgetit:

Ble den ikke ferdig, eller gav den bare ikke noe resultater? Med mindre du gjorde det, burde du kjøre defragmentering i Safe Mode (trykk F8 nå pc'n starter). Før du defragmenterer burde du kjøre Diskcheck. Gudd løkk!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Leste gjennom tråden en gang til. Det jeg synes er mest sannsynlig, er at du prøver å åpne en AVI-fil som mangler en slags "slutt" på filen, en endelse som indikerer at filen er ferdig. Ofte er det slik at man laster ned filmer som ikke blir ferdig lastet ned, og forsøker å spille dem av. Windows vil da scanne gjennom hele filen for å finne avslutningen (samt for å finne ut hvor lang filmen er). Dette gjelder ikke for filmer kodet i MPEG1-formatet.

 

Om du søker rundt på nettet vil du finne et program kalt DivFix eller lignende. Dette programmet reparer avslutningen til filen (build index).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med de som sier at det høres ut som ett codec problem. Jeg har opplevd det samme endel ganger med filer som får mediaplayer til å bli hengende men da har det løst seg med en annen player.

 

Du kan jo for morro skyld holde øye med task manager før problemet oppstår og se hvordan prosessene oppfører seg. Hvis du vil gå litt dypere kan du bruke process explorer fra sysinternals: http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml

 

Ellers vet jeg ikke om du nevnte dette men spiller du fra cd eller fra harddisken? Dersom du spiller rett fra cd kan det lønne seg å kopiere den over på disk først.

Lenke til kommentar
Leste gjennom tråden en gang til. Det jeg synes er mest sannsynlig, er at du prøver å åpne en AVI-fil som mangler en slags "slutt" på filen, en endelse som indikerer at filen er ferdig. Ofte er det slik at man laster ned filmer som ikke blir ferdig lastet ned, og forsøker å spille dem av. Windows vil da scanne gjennom hele filen for å finne avslutningen (samt for å finne ut hvor lang filmen er).

last ned previewAVI

 

et kjekt prog som spiller av avi filmer uten problemer, også før de er ferdig lasta ned, som navnet sier.

Lenke til kommentar
Prøv å defragmentere... merker du at windows er treg i noen andre programmer?

Hjelper ikke med det nei ... disse video fill er en resultat av nedlasting me kazza osv ... de er korrupte filler som bare skaper at PCen enten jåbber sakte helt til du reboter eller henger seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...