Gå til innhold

Lønner det seg å kjøpe en litt dyrere elbil?


Anbefalte innlegg

Dassen skrev (På 29.10.2022 den 8.18):

Ser det er god dybde der, har samme vogna. Også er det vel plass til en bag eller to foran i tillegg. Jeg gleder meg til jeg kan kjøpe bil i den størrelsen om et års tid. Med alt pikk-pakk vi må ha med nå, så fyller vi dette bagasjerommet. 
1191013248_Skjermbilde2022-10-29kl_08_12_31.thumb.jpg.d2ac97ef40c885420fccd8766de0029e.jpg

 

3 hele seperate seter - Kanskje man skal sende dette bildet til samtlige bilprodusenter. Fantastisk at ingen klarer å dytte inn dette lenger, til en halveis OK pris.

Modell 3 tror jeg blir for liten for 9åring, 5åring, 1,5åring og hund..

Jeg prøvekjørte ID Buzz, på mange måter ble jeg skuffet, da VW av en eller annen merkelig grunn ikke klarer å dytte baksetene 10cm lenger bakover, selvom det er god plass til det. Helt bak mål.

Id buzz er en personbil som er gjort høyere, med 4-5cm mer plass til beina for seterad 2, uten varmepumpe og uten panoramatak, 4x4 og mulighet for flere seter. Så, man kjører buss, som ikke er fullverdig. Dessverre. Alternativene pr nå er ingen andre, dessverre.

Endret av Sommer2022
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er verdt det, eier selv TM3 og den er veldig reliabel og praktisk, også mtp billigere deler dersom rep langt i framtiden, feks lyktene er mye billigere enn konkurrenter i samme prisklasse. Dem har hatt lang tid på å utbedre modellen siden release. Og historisk har tesla holdt seg bra i verdi for resell value, pluss beste software sålangt av konkurrentene. 

Tesla har meldt å senke prisene soontm med 9% på 3 og Y så den går sikkert for rundt 360k ny om litt, da kan det være verdt å vente noen mnd-halvår avhengig av variant. Anbefaler hvite seter for flair + ceramic coating av de for enda bedre holdbarhet. Tactylbeh er et must da TM3 er ganske utsatt for rust. 

Endret av nacario
Lenke til kommentar
12 hours ago, nacario said:

Jeg syns det er verdt det, eier selv TM3 og den er veldig reliabel og praktisk, også mtp billigere deler dersom rep langt i framtiden, feks lyktene er mye billigere enn konkurrenter i samme prisklasse. Dem har hatt lang tid på å utbedre modellen siden release. Og historisk har tesla holdt seg bra i verdi for resell value, pluss beste software sålangt av konkurrentene. 

Tesla har meldt å senke prisene soontm med 9% på 3 og Y så den går sikkert for rundt 360k ny om litt, da kan det være verdt å vente noen mnd-halvår avhengig av variant. Anbefaler hvite seter for flair + ceramic coating av de for enda bedre holdbarhet. Tactylbeh er et must da TM3 er ganske utsatt for rust. 

Det at model 3 ruster mer enn andre biler er bare svada fra en som driver med rustbehandling, selvfølgelig sier han det, han vil ha kunder. https://www.elbil24.no/nyttig/stemmer-det-at-tesla-model-3-er-en-rustfelle-vi-tok-en-grundig-sjekk/75368819
 

naf fant ikke noe særlig tegn til rust på denne 

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Maset om at Model 3 ruster i småbiter har roet seg veldig da det i praksis viser seg å ikke stemme som nevnt over.

Bjørn Nyland sjekket vel også ut en leiebil som var gått 80 tusen eller så på saltede veier i Oslo, og med unntak av bulker å skraper var det ingenting å utsette på bilen.

Men jo nyere Model 3 man kjøper jo mindre skøyter er det i karosseriet, og desto mindre plasser for rust å kose seg.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...